جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
عجب شیر ما - 40 برگزیده و آثار برتر دومین جشنواره استانی مد و لباس آذربایجان شرقی روز یکشنبه در 9 رشته طراحی، عکس، فیلم، نقاشی، طراحی لباس، دوخت لباس سنتی و مد روز، کتاب، پایان نامه و مقاله معرفی و تجلیل شدند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی درآئین اختتامیه این جشنواره، گفت: باید روی اعتقادات خود بایستیم اما سلایق خوب را هم قبول کنیم.
علی اکبر صفی پور اظهار کرد : حجاب و عفاف از دیدگاه و منظر شرعی و اسلامی و باورهای دینی مورد تاکید بوده و باید مورد توجه باشد همانطور که در طول تاریخ ایران همواره حجاب وجود داشته و دارای اهمیت خاصی بوده است.
وی افزود: تا زمانی که سنت ها را احیا و با مد روز تلفیق نکنیم در ارایه الگوهای مناسب مد و لباس و جلب جوانان موفق نخواهیم بود.
صفی پورهمچنین با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه فرهنگ و هنر استان ، گفت: تمام شاخص های فرهنگی و هنری استان رو به رشد است، این روند مستلزم عواملی همچون استقبال، ممارست فعالیت های مستمراست.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این آئین گفت: جشنواره مد و لباس فرصت مغتنم برای شناسایی معرفی و حفظ استعدادهای این حوزه است.
حسن استوار آذر اظهار کرد: مقابله با هجمه فرهنگی که درکشور شاهد آن هستیم با صیانت از میراث ارزشمند فرهنگ اسلامی و ایرانی ممکن می شود.
وی افزود: با ارایه الگوی مناسب و متناسب با فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی و با بهره گیری از ایده های خلاقانه و نو متناسب با ذائقه جوان امروزی می توانیم از فرهنگ خودمان حراست کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز هم دراین مراسم گفت: حجاب بر خلاف گفته بدخواهان که آن را دست و پا گیر می نمایانند موجب عزت زن و شرکت در فعالیت های اجتماعی می شود.
حجت الاسلام حمید حمیدی اظهارکرد: حجاب به زن کرامت انسانی می بخشد و اسلام به ما آموخته که پوشش محدودیت به وجود نمی آورد بلکه زمینه ورود به فعالیت های اجتماعی را به وجود می آورد.
وی همچنین تاکید کرد: عفت عمومی موجب آرامش خانواده ها و نبود آن موجب کاهش اخلاقیات در جامعه خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی هم دراین آئین گفت: مد و لباس و طراحی آن باید در شان بانوان ایرانی باشد ولی متاسفانه برخی از لباس هایی که در بازار و پشت ویترین ها عرضه می شود مناسب جایگاه زن ایرانی نیست.
سهیلا امیری اظهار کرد: اگر الگوی لباس های ایرانی را با مد روز، فرهنگ اسلامی و ایرانی ارایه کنیم حتی درکشورهای دیگر دنیا نیز طالب آن خواهند بود که برای تحقق این موضوع و تهیه لباس های مناسب همکاری خود بانوان نیز لازم است.
دومین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس آذربایجان شرقی با حدود 20 غرفه و یک سالن نمایش در9 رشته مرتبط به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد.
برچسب ها: آذربایجان شرقی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: