پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
مدیرکل گمرک زنجان:
عجب شیر پرس - مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: صادرات از گمرک استان در ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد یافت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، زین العابدین گنج‌خانلو روز شنبه افزود: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
وی اظهار کرد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.
مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: بعد از حدود یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.
گنج‌خانلو ابراز کرد: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.
وی تاکید کرد: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.
بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.
ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: