يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۱۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
عجب شیر پرس - هیئت ورزات جهاد کشاورزی عراق از زیرساخت‌های بخش کشاورزی از جمله باغ‌ها و سردخانه‌ها و واحد‌های بسته بندی سیب درمراغه بازدید کردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این بازدید به منظور ایجاد بازار هدف برای سیب مازاد مراغه و محصولات کشاورزی استان در کشور عراق برنامه ریزی شده است.

جعفر وند افزود: نزدیکی شهر مراغه به کشور عراق بهترین مزیت و ظرفیت برای گسترش ارتباطات اقتصادی دوطرف برای صادرات سیب این شهرستان است.

وی اضافه کرد: باغداران مراغه باداشتن یک سوم باغ‌های سیب استان بیشترین محصول سیب آذربایجان شرقی را تولید می‌کنند.

 وی افزود: سالانه در این شهرستان ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن سیب با کیفیت تولید می‌شود که بخش زیادی از آن به دیگر استان‌های کشور و خارج صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: باغداران مراغه‌ای دانش وتجربه بالایی در تولید سیب دارند و زیرساخت‌های نگهداری، بسته بندی و صادرات این محصول دراین شهرستان فراهم است.

شهرستان مراغه ۲۴ هزار هکتار باغ دارد که از این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار به باغ‌های سیب اختصاص دارد و سالانه در این شهرستان حدود ۴۰۰ هزار تن میوه تولید می‌شود.

در این شهرستان همچنین برای نگهداری سیب ۵۴ واحد سردخانه به ظرفیت ۱۶۰ هزار تن و ۲ واحد سورتینگ و بسته بندی مکانیزه سیب فعال است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: