جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
عجب شیر پرس - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به تشدید نظارتها بر تمامی تاسیسات گردشگری استان گفت: این بازدیدها به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی تا پایان محرم ادامه دارد که در صورت مشاهده تخلف و رعایت نکردن ضوابط، با واحدهای متخلف برخورد جدی خواهد شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سید سعید صفوی روز یکشنبه افزود: در بازدیدهای نظارتی کارشناسان معاونت گردشگری و سایر دستگاه‌های دولتی از تاسیسات گردشگری، شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی، نحوه ارائه خدمات و رعایت موازین قانونی و بهداشتی سنجش و بررسی شد.

وی اضافه کرد: بازدید از تاسیسات گردشگری استان باهدف اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی و اعتمادسازی، ارتقای کیفیت خدمات گردشگری و فراهم آوردن زمینه سفری ایمن برای مسافران و گردشگران ورودی به استان انجام می‌شود.

این مسوول ادامه داد: شهر زنجان در کنار سایر فرصت‌های گردشگری در زمینه گردشگری مذهبی نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است که باوجود حسینیه و زینبیه اعظم این امر روند روبه رشدی دارد.

به گفته  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در ماه محرم نیز به برکت حرکت ۲ دسته عزاداری مهم زنجان در روزهای هشتم و یازدهم محرم، پایتخت شور و شعور حسینی میزبان گردشگران مذهبی از اقصی نقاط کشور می‌شود که می‌توان با برنامه‌ریزی این صنعت را در زنجان بیشتر افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم دی‌ سال ۸۷ با شماره ۱۰ در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت‌شده و پس‌ از آن نیز در شهریور سال ۹۱ دسته عزاداری زینبیه اعظم با شماره ۷۲۲ ثبت ملی شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: