يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
عجب شیر پرس - سرپرست فرمانداری اردستان با تاکید بر به میدان آمدن و امیدواری جوانان برای بهبود وضعیت موجود گفت: جوانان این شهرستان باید خودجوش، مطالبه‌گر و ایده‌پرداز باشند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سید محمدهادی احمدی طبا زواره روز شنبه در نشست صمیمی با جمعی از جوانان نخبه اردستان خاطر نشان کرد: این شهرستان معدن استعدادهای مختلف است.

وی ادامه داد: جوانان اردستان باید با ورود به حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی از جمله نجوم، گردشگری، صنعت، علوم دینی و قرآنی، دانش بنیان و ورزشی، به مسوولان ایده و برنامه های کاربردی ارایه کنند تا در راستای پیشرفت و ترقی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری اردستان اظهار داشت: در صدد تاسیس صندوق حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و جوانان برای حمایت از قشر جوان، فعال و ایده‌پرداز و معرفی آنان در اردستان هستیم.

احمدی طبا زواره با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش موثر و مهمی در معرفی اردستان و انعکای فعالیت‌های دستگاه‌ها دارند، خاطرنشان کرد: باید به افرادی که در این عرصه صادقانه و مردانه فعالیت می‌کنند و درراستای اعتلای جامعه زحمت می‌کشند میدان داد تا پیشرفت و سربلندی برای جامعه به همراه داشته باشد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه جوانان اردستان نظرهایشان به صراحت بیان می‌کنند، افزود: قشر جوان و مدیران دستگاه‌ها به مطالعه و تفکر در نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر و امام حسن مجتبی (ع) که نامه های مدیریتی هستند اهتمام داشته باشند.

به گفته وی، مطالعه کتاب در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، رمان، فرهنگی دینی و تاریخی، ذهن جوانان را فعال می‌کند تا ایده‌های مفید و کاربردی ارایه کنند.

سرپرست فرمانداری اردستان با اشاره به وجود ۱۳ سازمان مردم نهاد در شهرستان گفت: در این بین نزدیک به ۱۰ انجمن فعالیت چندانی ندارند که باید اداره ورزش و جوانان برای فعال شدن آن‌ها اقدام کند و دستگاه‌های مربوطه با راه‌اندازی سینما و کتابخانه سیار آنها را به روستاها ببرند تا روستاییان نیز بهره مند شوند.

احمدی طبازواره با توجه به وجود زمین‌های چمن مصنوعی در اردستان افزود: متصدیان این زمین‌ها می‌توانند با اختصاص اعتبار مناسب برای محفوظ کردن این مکان‌ها، زمینه استفاده بانوان را نیز از این ظرفیت ورزشی فراهم کنند.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه خواهران هم باید موضوع مشاوره خانواده را پیگیری و مرکز مشاوره راه‌اندازی کند تا افراد نیارمند از آن بهره‌مند شوند.

تاسیس خانه جوان، دغدغه مسوولان اردستان

همچنین رییس اداره ورزش و جوانان اردستان گفت: یکی از دغدغه های مسوولان شهرستان تاسیس خانه جوان است که پیگیر اجرایی شدن آن هستیم‌ و مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان قول همکاری داده است.

عباس روحانی افزود: یکی دیگر از چالش‌های ورزشی شهرستان نبود محل مناسب برای دوچرخه سواری بانوان است، چرا که باغ بانوان محل مناسبی برای این ورزش نیست، همچنین در خصوص مربی ورزشی بانوان با کمبود مواجه هستیم که باید فکر اساسی کرد.

وی با اشاره به وجود ۳۹ هیات ورزشی در شهرستان اضافه کرد: بیشتر این هیات‌ها فعال نیستند.

رییس اداره ورزش و جوانان اردستان اظهار داشت: لازم است شرکت‌های دانش بنیان در شهرستان تاسیس و از ظرفیت جوانان نخبه در این بخش استفاده شود.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: