دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
عجب شیر پرس - نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که افزایش کرسی‌های مجلس امری بسیار ضروری است و باید در تعداد کرسی‌های نمایندگان مجلس تجدید نظر صورت بگیرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی بابایی کارنامه نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح افزایش تعداد کرسی‌های مجلسگفت: این امر بسیار ضروری است و معتقدم که باید در تعداد کرسی‌های نمایندگان مجلس تجدید نظر صورت بگیرد. برای مثال در شهری یک نماینده با ۱۲ هزار رای وارد مجلس می‌شود و تهران و یا ساری باید یک نماینده ۱۵۰ هزار رای بیاورد تا بتواند وارد مجلس شود، ولی اهمیت شهرستان‌ها در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و پیوست‌های اقلیمی بیشتر است، پس حتما ما باید تجدید نظر کنیم و به تعداد اعضای پارلمان در کشور تعدادی را اضافه کنیم.
به گفته نقوی حسینی نماینده سابق مجلس در مجلس نهم و دهم این طرح دو بار به صحن علنی رفته بود، ولی مجلس این طرح را تصویب نکرد. الان مجلس یازدهم که حدود بیست سال از تاریخش گذشته است طرح را با ۴۰ نماینده پیشنهاد کرده، اما نمایندگان علت این که در مجلس نهم تصویب نشد این بود که مجلس اصلا ظرفیت افزایش نماینده ندارد و افزایش نماینده هم مشکلی را حل نمیکند و باید فعلا با همین تعداد ادامه یابد .
بابایی کارنامی معتقد است که در حال حاضر در بسیاری از شهرستان‌ها بی عدالتی حاکم است؛ برای مثال شهرستان این نماینده تنها مرکز استان در کشور است که با دو نماینده روزگار می‌گذراند. باید قانون انتخابات مجلس را عوض کنیم و اگر این قانون کلی که در مجلس است کم شود به مرور اتفاقات بهتری رخ خواهد داد، زیرا امروز مردم از نماینده هم توقع دارند که مشکلات وامشان را مثلا حل کنند و هم اقدامات ملی انجام دهد .
اگر  قرار  باشد  که نماینده در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، اما ساختار حزب محوری در کشور وجود نداشته باشد و با سوالات متفاوتی رو به روش شود همه اینها اقدامات نماینده را با مشکل مواجه می‌کند این جمله را بابایی می گوید.
شکل‌گیری احزاب فراگیر و حرکت به سوی انتخاباتی کاملاً حزبی، ایده‌آلی است که مطلوب بیشتر فعالان عرصه‌ سیاسی به شمار می رود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: