دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
روشنفکر:
عجب شیر پرس - نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف است دائما برنامه ها و شعارهایش را یادآوری کرده و آنها را به دستاورد تبدیل نماید.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، مهدی روشنفکر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اش بیان کرد: در هفته های گذشته طی حضور در بخش های مختلف حوزه انتخابیه و دیدار با مردم شرایط اسفبار و نگران کننده مردم منطقه جلیل و بابکان و نبود خدمات و امکانات اولیه در برخی روستاها مرا وادار کرد تا امروز به این حوزه بپردازم و از نمایندگان مجلس و دولت سیزدهم درخواست می کنم تا توجه ویژه ای به این مناطق داشته باشند.
نماینده مردم بویراحمد در ادامه تصریح کرد: شاید نمایندگان فکر کنند در تمام استان ها به ویژه استان های محروم فقر و نبود امکانات در مناطق دورافتاده وجود دارد، اما این منطقه با تمام مناطق ایران تفاوت های ویژه ای دارد. این منطقه از بدو تاسیس حکومت خاندان پهلوی تا 22 بهمن 57 به دلیل روحیه سلطه ناپذیری خویش هیچ گاه سلطه خاندان پهلوی را نپذیرفتند.
وی با اشاره به اینکه مردم حوزه انتخابیه در جنگ هشت ساله سنگ تمام گذاشتند، گفت: این منطقه کوچک بعد از انقلاب تا به امروز در وفاداری و هزینه دادن برای این انقلاب و نظام کم نظیر بوده است، اما متاسفانه همچنان شاهد محرومیت و نبود امکانات اولیه می باشیم.
روشنفکر ضمن دعوت از ریاست مجلس برای بازدید از این مناطق بیان کرد: از نمایندگان و دولت درخواست دارم نگاه ویژه ای به این مناطق داشته باشند.
وی در ادامه پیرامون مسائل ملی و دولت عنوان کرد: امروز همه ما شاهدیم که مردم به دلیل مشکلات و مسائل از وضع موجود ناراحت و نگران هستند و روزانه شاهد انواع انتقادات از مجلس، دولت و دیگر ارکان نظام هستیم و که برخی از این نقدها دلسوزانه و منصفانه است و در برخی از نقدها نشانه هایی از حب و بغض شخصی و گروهی وجود دارد. در همین راستا یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد و توسعه در بحث نقد و نقادی و مطالبه گری همه اقشار مردم بدون لرزش قلم و لکنت زبان در محافل مجازی، حقیقی و رسانه های مختلف می باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خدمات و دستاوردهای بیشمار نظام قابل تحسین است، عنوان کرد: ولی کسی نمی تواند مشکلات موجود را انکار کند. مشکلاتی که ریشه آن به کاستی ها، اشتباهات و سوء مدیریت های گذشته همه ما برمی گردد. کسی نمی تواند برخی کم کاری ها و اشتباهات دولت فعلی را در این زمان اندک منکر شود. لذا دولت موظف است دائما برنامه ها و شعارهایش را یادآوری کرده و آنها را به دستاورد تبدیل نماید. اما حجم نجومی انتقادات در زمان اندک آن هم در شروع کار دولت با این همه مشکلات موجود و تحریم های ظالمانه امکان دارد به جای ساختن فرصت دلیلی برای سوختن فرصت ها باشد.
روشنفکر افزود: ملت عزیز باید توجه داشته باشند که بیان این مطالب مختص دولت سیزدهم نیست. در پایان دولت دوازدهم در مجلس تلاش کردیم کاری انجام دهیم که خروجی آن به خیر و صلاح ملت بوده و باعث ایجاد بدبینی و تفرقه و پمپاژ ناامیدی در جامعه نباشد.
وی افزود: برخی در هنگام انتخابات نسبت به دولت سابق منتقدان را به صبر توصیه می کردند، این عزیزان دائما جامعه را به کشتی تشبیه می کردند که همه ما در آن حضور داریم و غرق شدن آن به غرق شدن همه ما منجر خواهد شد، اما برخی از همین افراد در دولت جدید و  به دور از صبر دائما در حال نقد می باشند گویی جامعه ای که تا دیروز به مثابه کَشتی بود به یکباره به میدان کُشتی تبدیل شده است و باید در این میدان به هر قیمتی این دولت ضربه فنی شود.  
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به منتقدان دولت بیان کرد: این جامعه همان کشتی یک سال پیش است و انصافا امروز دریا مواج تر و خطرناکتر است و راهی جز وحدت، همدلی و البته انتقادات صریح و منصفانه برای عبور از این روزهای سخت نداریم.
روشنفکر خاطرنشان کرد: قطعا جامعه ای که در آن نقد و ناقد نباشد به بیراهه خواهد رفت، اما عاجزانه از مردم درخواست دارم همزمان با نقد کنار دولت باشید و پشت دولت را با ایجاد یاس و ناامیدی نسبت به آینده خالی نکنید، زیرا آسایش و آرامش ملت شریف ایران به موفقیت دولت گره خورده است.
وی در پایان گفت: مشکل بزرگی که امروز در کشور در برخی از حوزه ها وجود دارد و تحت عنوان سوء مدیریت ها از آن یاد می شود به دلیل پیر مدیریتی و برخی قوانین معیوب در این حوزه ها است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: