جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
عجب شیر پرس - یک اقتصاددان با انتقاد از وضعیت فعلی بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در کشور ما عمق و شفافیتی ندارد که مردم بخواهند وارد آن شوند و معاملات هم الگوریتمی و دستکاری شده است، ضمن اینکه دولت هم دخالت می‌کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، وحید شقاقی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی در خصوص ضرورت اصلاحات ساختاری در سازمان بورس گفت: هنوز یک بازار سرمایه واقعی و مناسبی نداریم.  بازار پارامترهای مشخص خودش را دارد، مثال ساده این موضوع، یک استخر است که نه تنها عمقی ندارد بلکه آب آن هم غیرشفاف و آلوده است و مدیران استخر هم گاهی زباله می‌اندازند و جالب اینکه همان مدیران افراد به ورود به استخر تشویق می‌کنند.
وی افزود: بازار سرمایه خودش باید حمایت کند نه اینکه از آن حمایت شود چراکه همین حمایت های ظاهری برای سهامداران مشکل ساز خواهد شد.
رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه در کشور ما عمق و شفافیتی ندارد که مردم بخواهند وارد آن شوند و معاملات هم الگوریتمی و دستکاری شده است، ضمن اینکه دولت هم دخالت می کند.
وی با انتقاد از اینکه نهادهای نظارتی و اطلاعاتی و داده‌ای شفاف عمل نمی کنند گفت: ما هنوز بازار نساختیم اما همچنان مردم را به سرمایه گذاری در این بازار دعوت می‌کنیم.
شقاقی تأکید کرد: شورای عالی بورس باید الزامات، نهادها و ساختارهای مورد نیاز برای عمق بخشی به بازار بورس و سرمایه را فراهم و سپس مردم را به این بازار دعوت کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: