جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
عجب شیر پرس _ ۱۶ طرح عمرانی مربوط به شهرداری یزد با حضور استاندار و جمعی مسوولان محلی در مناطق مختلف این شهر به بهره برداری رسید.
به گزارش عجب شیر عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدعلی طالبی در این آیین افتتاح این طرح ها گفت: نگاه محله ور و توجه به توانمندی های محله ها و تقسیم امکانات در همه مناطق در دوره پنجم شورای اسلامی شهر و شهرداری بی بدیل است.

محمدعلی طالبی افزود: بسیاری از این طرح ها ماندگار است که می توان به طرح مسیر دوچرخه سلامت در شهر یزد اشاره کرد.

وی اظهارکرد : بسیاری از طرح ها که اولویت شهری بود و در گذشته به آن کمتر توجه می شد،در دوره پنجم شورای شهر به آن توجه شد که قابل تجلیل است.

استاندار یزد گفت:حضور اعضای شورای شهر در جمع مردم و محله های مختلف باعث تعامل و همراهی خوب مردم در اجرای طرح ها شد.

وی با بیان تعامل اعضای شورا با دستگاه های اجرایی افزود: همچنین دریافت برندهای مختلف شهری  نقش اساسی در معرفی آن  دارد.

همچنین رییس شورای شهر یزد گفت : بسیاری از طرح هایی که در این دوره انجام شد کمترین مشکل را دارد به این دلیل است که در همه طرح ها از مشاوران و صاحب نظران خبره استفاده شد.

غلامعلی سفید افزود: قبلا مسیر رودخانه خشک داخل شهر پر از نخاله و زباله بود که به محیط زیست ضربه می زد این مشکل در این دوره رفع شد.

شهردار یزد هم گفت: ۱۶ طرح با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف شهر به بهره برداری رسید که می توان به پارک باد و سایه، افتتاح ۲ ساختمان آتش نشانی در محمودآباد و مهرآوران اشاره کرد.

جمال الدین عزیزی افزود: مرحله اول بلوار علامه جعفری که به نام شهید ابراهیمی از جمله این طرح هاست در این طرح مسیر خودروهای سنگین که از داخل حسن آباد خارج می شد از مطالبه چندین ساله مردم این منطقه بود.

وی بازپیرایی میدان خان و پارک اطهر، بهره برداری از کارخانه آسفالت بازیافتی، مرحله نخست بلوار شهیدان حاج مهدی، مجموعه های ورزشی، بهسازی باغ فخار را از دیگر طرح ها بیان کرد.

شهردار یزد گفت: در این دوره ۶۵ درصد هزینه های شهرداری در زمینه های عمرانی صرف شد در حالیکه طبق قانون باید ۴۰ درصد آن صرف می شد.

حدود ۶۰ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یزد در مرکز این استان زندگی می کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: