جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
لیگ ملت های والیبال؛
عجب شیر پرس - تیم ملی والیبال ایران در بازی اول خود از هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها، امروز به مصاف کانادا خواهد رفت.
پرواز سرو قامتان ایرانی روی تور برای شکست کانادا

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال کشورمان هرچند رقابت های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ را خوب آغاز نکرد، اما رفته رفته شرایط برای تیم ملی مهیا شد و جوانان تیم ملی والیبال نشان دادند که اگر هماهنگ شوند از پس هر حریفی بر می‌آیند.

سروقامتان ایران در بازی اول با توجه به نبود کاپیتان تیم ملی، دچار ناهماهنگی شدند و همین امر سبب شد تا تیم ملی نتیجه را ۳ بر صفر به ژاپنی‌ها واگذار کند.

در بازی دوم آلکنو کاملا ترکیب تیم ملی را تغییر داده بود و بازی مقابل روسیه را به جوانان تیم ملی سپرد تا ببیند چند مرده حلاج هستند. جوانان تیم ملی هم که میدان را فراخ دیدند، تمام تلاششان را کردند تا ثابت کنند آلکنو بی جهت به آن‌ها تکیه نکرده است. تلاش جوانان تیم ملی بسیار ستودنی بود، اما تجربه روس‌ها بر جوانان تیم ملی حاکم شد و بازنده میدان شدند.

در بازی سوم همه چیز فرق می‌کرد؛ با برگشت کاپیتان سعید معروف به ترکیب تیم ملی، بازیکنان روحیه خوبی گرفتند و با استفاده از تجربه و نیروی جوانی، هلند را از پیش رو برداشتند.

سرمربی تیم والیبال ایران هم بعد از بازی با هلند گفت: "بازی به بازی به تمام سوالاتم پاسخ داده خواهد شد."

این کنایه سرمربی به منتقدان زود هنگام خود بود که از همان بازی اول او را مورد نقد‌های شدید قرار دادند.

تیم ملی والیبال کشورمان در هفته دوم تقریبا کار آسانی را در پیش خواهد داشت و در واقع یک فرصت برای ملی پوشان است تا هم خودی نشان بدهند و هم شرایطشان را در جدول این دوره از رقابت‌ها بهبود ببخشند. تیم ملی والیبال ایران در بازی اول خود از هفته سوم، امروز به مصاف کانادا می‌رود.

نحوه رسیدن تیم والیبال کانادا به لیگ ملت‌ها و عملکرد این تیم در دوره گذشته

کانادا در سال ۲۰۱۹ از چلنجر کاپ به لیگ ملت‌ها رسید و با کسب ۸ پیروزی، ۷ شکست و ۲۳ امتیاز عنوان نهم را به خود اختصاص داد. این تیم در هفته اول به میزبانی آرژانتین با نتیجه ۳ بر یک مغلوب بلغارستان شد و در ۲ بازی بعدی با نتایج ۳ بر صفر و ۳ بر یک از سد تیم‌های پرتغال و آرژانتینِ میزبان گذشت.

کانادا در هفته دوم در شرایطی که میزبان مسابقات بود، ۳ بر صفر از سد استرالیا گذشت. در ادامه ۳ بر ۲ آلمان را مغلوب کرد و ۳ بر ۲ به صربستان باخت. در هفته سوم کانادایی‌ها راهی ایران شدند و با ۳ شکست کشورمان را ترک کردند. آن‌ها ۳ بر صفر به ایران و با نتیجه مشابه ۳ بر یک به روسیه و لهستان باختند.

هفته چهارم برای کانادایی‌ها به میزبانی آمریکا برگزار شد. پیروزی ۳ بر یک مقابل چین، پیروزی ارزشمند و ۳ بر یک مقابل آمریکای میزبان و پیروزی ۳ بر ۲ مقابل ژاپن مجموع نتایج کانادا در هفته چهارم بود.

گوزن‌ها در هفته پنجم به برزیل سفر کردند. آن‌ها ۳ بر یک موفق به شکست ایتالیا شدند، ۳ بر صفر نتیجه را به برزیل واگذار کردند و در بازی آخر هم ۳ بر صفر مغلوب فرانسه شدند. این تیم با نتایجی که کسب کرد، از صعود به مرحله پایانی بازماند و در جایگاه نهم ایستاد.

بررسی ستاره‌های تیم ملی والیبال کانادا / الماس سیاه در جمع گوزن‌ها

از جمله ستاره‌های تیم ملی کانادا می‌توان به نیکولاس هوگ، دریافت‌کننده باتجربه این تیم اشاره کرد که پسر آقای سرمربی و برای فصل پیش رو با عقد قراردادی رسماً به تیم فنرباغچه ترکیه پیوسته است. این بازیکن ۲ متری و ۲۸ ساله فصل گذشته را در تیم آسیکو رسوویای لهستان توپ می‌زد.

گراهام ویگراس هم با عقد قراردادی رسماً به فنرباغچه ترکیه پیوست و هم‌تیمی هوگ شد. این سرعتی‌زن ۳۱ ساله فصل گذشته را در تیم یاستربسکی وگیل لهستان توپ زده است که از جمله بازیکنان سرشناس کانادا به شمار می‌رود.

ستاره مطرح این روز‌های والیبال کانادا، شارون ورنون است؛ این بازیکن که لقب الماس سیاه را به خود اختصاص داده با درخشش خیره کننده خود توانست نظر مسئولان باشگاه پروجا را جلب کند تا فصل آینده زیر نظر ویتال هینن توپ بزند. پشت‌خط‌زن جوان و آینده دار کانادایی‌ها فصل گذشته را در تیم راونای ایتالیا توپ زده است.

جدالی شبیه سازی شده برای المپیک

کانادا از جمله حریفان ایران در رقابت‌های المپیک توکیو هم به شمار می‌رود و رویارویی با این تیم در لیگ ملت‌ها می‌تواند پیش درآمدی برای بازی حساس المپیک هم باشد. ایران با تیم‌های ایتالیا، لهستان، ژاپن، کانادا و ونزوئلا در گروه A رقابت‌های المپیک قرار گرفته است.

اخیراً با تصمیم فدراسیون والیبال کانادا، گلن هوگ، سرمربی این تیم باقی ماند و قرار است هدایت گوزن‌ها را بر عهده داشته باشد. این مربی باتجربه که یکی از تئوریسین‌های والیبال جهان هم به شمار می‌رود، از ماه نوامبر ۲۰۱۸ بار دیگر به تیم کانادا برگشت و جایگزین استفان آنتیگا شد و توانست در رقابت‌های انتخابی المپیک منطقه نورسکا، سهمیه المپیک توکیو را کسب کند.

بهترین عنوان این تیم در رقابت‌های بین‌المللی کسب مدال برنز با سرمربیگری استفان آنتیگا در مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۷ است که با برتری مقابل تیم آمریکا در مسابقه رده‌بندی به دست آمد.

آخرین دیدار تیم ملی والیبال ایران و کانادا

آخرین رویارویی ۲ تیم در هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ به میزبانی شهر ارومیه اتفاق افتاد که تیم ملی ایران ۳ بر صفر پیروز شد و پس از آن ملی‌پوشان ایران در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۹ هم موفق شدند با ترکیبی نسبتاً جوان با نتیجه ۳ بر یک از سد حریف خود عبور کنند. ملی‌پوشان کشورمان در ست نخست ۲۵ بر ۱۸ شکست خوردند، اما به بازی برگشتند و در ست‌های بعدی به ترتیب ۲۵ بر ۲۳، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۹ بر حریف غلبه کردند. ترکیب آغاز کننده ایران در این بازی را جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، فرهاد قائمی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، پوریا یلی و محمدرضا موذن تشکیل می‌دادند که هدایت آن‌ها را ایگور کولاکوویچ بر عهده داشت.

در آن بازی علی اصغر مجرد ۱۵ امتیاز به دست آورد و پس از او امیرحسین اسفندیار با ۱۴ امتیاز بود. در طرف مقابل نیز شارون ورنون اوانس برای کانادایی‌ها ۲۴ امتیاز کسب کرد. استفان مار با ۱۷ امتیاز پس از او قرار گرفت و حالا از آن نفرات چهره‌هایی همچون امیرحسین اسنفدیار، علی اصغر مجرد و مسعود غلامی در ترکیب ایران قرار دارند و باید دید که این بار چه شرایطی برای ایران و کانادا رقم خواهد خورد.

اسامی بازیکنان تیم‌های ملی والیبال کشورمان و کانادا در مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ به صورت زیر است:

تیم ملی کانادا (۱۷ نفر دعوت شده اند):

  • پاسور ها: تیلر ساندرز، بلنک‌نائو، والش
  • پشت‌خط زن‌ها: اسکلاتر، ورنون
  • سرعتی‌زن ها: وندورن، ون‌برکل، ویگراس، شووارک، دمیانکو
  • قدرتی‌زن ها: پرین، مارشال، هوگ، تیموتی مار، لوپکی
  • لیبرو ها: پریرا، کمرون‌بان

هدایت کانادایی‌ها را گلن هوگ بر عهده دارد.

تیم ملی ایران (۱۷ نفر دعوت شده اند):

  • پاسور ها: سعید معروف، محمد طاهر وادی
  • پشت‌خط زن ها: امیر غفور، صابر کاظمی، بردیا سعادت
  • قدرتی‌زن ها: میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی
  • سرعتی‌زن‌ها: سید محمد موسوی، مسعود غلامی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، رضا عابدینی
  • لیبرو‌ها:محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی

هدایت تیم ملی والیبال ایران را هم ولادیمیر آلکنو بر عهده دارد.

بازی‌های روز اول هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها (پنجشنبه ۱۳ خرداد ماه):

  • آلمان – آرژانتین، ساعت ۱۲:۳۰
  • ایران – کانادا، ساعت ۱۴:۳۰
  • ژاپن – صربستان، ساعت ۱۵:۳۰
  • برزیل – فرانسه، ساعت ۱۷:۳۰
  • هلند – اسلوونی، ساعت ۱۸:۳۰
  • استرالیا – لهستان، ساعت ۲۰:۳۰
  • ایتالیا – بلغارستان، ساعت ۲۲:۰۰
  • روسیه – آمریکا، ساعت ۲۳:۳۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: