دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
عجب شیر پرس - مدیر اداره حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی لردگان با اشاره به رصد روزانه کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان از اراضی کشاورزی گفت: امسال تاکنون ریزش ملخ صحرایی مهاجر در اراضی کشاورزی شهرستان مشاهده نشده است.
ریزش ملخ صحرایی مهاجر در شهرستان لردگان مشاهده نشده است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سلمان تقی‌پور با اشاره اینکه هم‌اکنون ریزش ملخ مهاجرصحرایی در استان‌های همجوار مشاهده شده است، افزود: براساس بررسی و سرکشیروزانه که انجام شده است، هجوم ملخ مهاجر در شهرستان مشاهده نشده استو ملخ‌های موجود در سطح اراضی کشاورزی ملخ صحرایی بومی منطقه است.

وی افزود:همه ساله برایمبارزه با این ملخ‌ها، طرح‌سم‌پاشی اجرا می‌شود و سال‌گذشته نیز طرح مبارزه با ملخ بومی در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه به خصوص در بارز و شوارز شهرستان لردگان در ۲ مرحله اجرایی شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز این طرح در سطح ۵۰۰ هکتار اراضی شهرستاناجرا شود.

تقی‌پور افزود: در صورت ریزش ملخ غیر بومی به منطقه، سطح مبارزه افزایش پیدا خواهد کرد و تمهیدات لازم و آمادگی لازم برای مبارزه با ملخ بومی و مهاجردر سطح شهرستان وجود دارد.

وی اظهارداشت: طرح مبارزه با ملخبومی شهرستان از اواسط اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا،در استان یک نوع ملخ بومی شاخک بلند وجود دارد که سالانه برای مقابله با این ملخ یک هزار تا ۲ هزار هکتار از باغات و اراضی کشاورزی استان سم‌پاشی می‌شود.

این استان به دلیل محصور بودن میان رشته کوه زاگرس و همچنین ارتفاع بالا از سطح دریا در ۲ دهه گذشته کمتر مورد هجوم ملخ‌های مهاجرقرار گرفته است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: