دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
عجب شیر پرس - فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۷۷ درصد سارقین شناسایی شده معتادند گفت: ۹۸.۴ درصد سارقین مرد بوده، ۷۰ درصد سابقه‌دار هستند، ۱۰ درصد غیربومی بوده و ۷۷ درصد بیکارند.
بیش از ۷۷ درصد سارقین دستگیر شده در استان آذربایجان شرقی معتاد یا بیکار هستند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، سردار حسین عبدی در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در وقوع سرقت در آذربایجان شرقی، افزایش مختصری داریم، اظهار داشت: افزایش بسیار کم بوده ولی با این‌حال، به نسبت جمعیت، یکی از استان‌های امن در حوزه سرقت هستیم و در رده 28 کشوری قرار داریم.

وی با بیان اینکه 42.3 درصد کل سرقت‌ها در زمینه خودرو، قطعات خودرو و پلاک خودرو است، گفت: باید با آگاه سازی مردم، اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد، ضمن اینکه لوازم وسوسه انگیز از قبیل کیف در داخل خودرو نباشد یا در صورت داشتن پارکینگ، خودروها شب در پارکینگ توقف داشته باشند تا سرقت به شدت کاهش یابد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از تذکر رهبری در مورد نگهداری موتور سیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها به عنوان اموال مردم خبر داد و افزود: دیگر توقیف موتور به صورت قبلی وجود ندارد و مردم می‌توانند موتورهای توقیفی را باهزینه سال 94 و حداقل هزینه، ترخیص کنند.

وی با اشاره به اینکه 77 درصد سارقین شناسایی شده معتادند خاطر نشان کرد: 98.4 درصد سارقین مرد بوده، 70 درصد سابقه‌دار هستند، 10 درصد غیربومی بوده و 77 درصد بیکارند.

سردار عبدی از کشف 82 درصدی کلاهبرداری‌ها در استان خبر داد و گفت: اکثر کلاهبرداری‌ها در خرید و فروش و معاملات ملکی است. در حوزه پول جعلی هم کلاهبرداری به ثبت رسیده و لیزینگ خودرو هم کلاهبرداری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قتل سازمان یافته در استان نداریم، ابراز داشت: فقط 6 مورد سرقت مسلحانه در سال 99 داشتیم که همگی کشف شدند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: