دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
عجب شیر پرس - با شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد و آموزش، شهرداری یاسوج نیز متحمل خسارت‌های فراوان شده است.
کرونا شهرداری یاسوج را فلج کرد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اینکه لقب پایتخت طبیعت ایران را یدک می‌کشد، اما در بسیاری از زیرساخت‌های اولیه دارای ضعف شدید است.

شهر یاسوج روز به روز در حال گسترش بوده و با توجه به آمار جمعیتی و مهاجرت گسترده مردم از مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی استان‌های همجوار یکی از شهرهای شاخص در زمینه مهاجر پذیری شناخته می‌شود، اما زیرساخت‌های موجود در این شهر به عقیده اکثر کارشناسان جوابگوی رشد جمعیت نیست.

در چهار سال اخیر و در دوره پنجم شورای اسلامی شهر یاسوج به کما رفتن این شهر در توسعه زیرساخت‌ها را به وضوح می‌توان لمس کرد و روز به روز شرایط بدتری در انتظار شهروندان است.

چندین سال است که در خیابان‌های شهر یاسوج نشانی از وجود حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی نیست و شهرداری این شهر با توجیه عدم استقبال مردم از اتوبوس‌های واحد، ماشین آلات فعال در این حوزه را در اختیار دانشگاه‌های مرکز استان قرار داده و با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن کلاس‌های درس هزینه نگهداری چندین دستگاه اتوبوس بر روی دوش شهرداری یاسوج سنگینی می‌کند.

کیامرث حاجی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که از روزهای ابتدایی حضور خود در استانداری اولویت کاری خود در امور شهری را بر ساماندهی ورودی‌ شهرهای مختلف استان گذاشته است، در ردیف برنامه کاری خود نیم نگاهی نیز به راه اندازی خطوط اتوبوس واحد در شهر یاسوج دارد.

حاجی زاده با اشاره به غیرفعال بودن خطوط اتوبوس واحد در شهر یاسوج، گفت: عدم خدمات رسانی به مردم در این حوزه شایسته شهر یاسوج نیست.

وی افزود: با توجه به در دستور کار قرار گرفتن ساماندهی ورودی‌های شهر یاسوج و خط کشی خیابان‌ها، شهرداری یاسوج مکلف به فعال سازی اتوبوس‌های واحد برای خدمت رسانی به مردم است.

معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق وعده شهرداری یاسوج خطوط اتوبوس واحد در شهر یاسوج در یک ماه آینده برای ارائه خدمات به شهروندان فعال می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: