يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:
عجب شیر پرس _ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: حجاب یک دغدغه مندی عمومی و بحثی است که باید در جامعه به مطالبه گری تبدیل شود.
حجاب باید در جامعه مطالبه گری شودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در جلسه ستاد عفاف و حجاب استان، که به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته حجاب و عفاف، گفت: دبیرخانه ملی حجاب و عفاف سال‌ها پیش طی حرکت خودجوش و با همت مجمع جهانی اهل بیت (ع) در کشور تأسیس شده است اما متأسفانه تاکنون آنچنان که باید راهکاری از این مجمع ارائه نشده و تاحدودی مغفول مانده است.
وی افزود: با گذشت زمان شاهد وضعیت اسف‌باری در فضای حقیقی و مجازی جامعه هستیم که دیگر برای قشر متدیّن جامعه قابل تحمل نیست؛ بهبود این وضعیت، همت جمعی عموم مردم جامعه و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آتش به اختیار می‌طلبد.
وی با اشاره به راه اندازی یک حرکت جمعی با حضور جمعیت بانوان فرهیخته در سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: هدف از این حرکت، امر به معروف و آغاز مطالبه گری حجاب بود که با حضور بانوان محجبه در ادارات و تذکر زبانی به یک جریان سازی فرهنگی تبدیل شد.
 حجت الاسلام حسینی متذکر شد: نگاه به امر حجاب و عفاف در جامعه باید تسری یابد اما متأسفانه در جامعه امروزی که به تعبیری عصر سرماخوردگی بشری از لحاظ معنوی محسوب می‌شود، به حجاب و عفاف توجهی نمی‌شود.
وی با اشاره به وضعیت حجاب بانوان در برخی ادارات، اظهار کرد: برخی کارمندان بانو در فضای عمومی اداره‌، حجاب برازنده‌ای ندارند که این امر باید با برگزاری نشستی و توجیه رعایت حجاب با توجه به این‌که حجاب اجباری نیست، انجام می‌گیرد.
وی با تأکید بر این‌که مدارس می‌تواند در راستای فرهنگ سازی حجاب در جامعه، پیش‌قدم شوند، گفت: برخی مدارس متاسفانه به جای مانتو و شلوار مناسب، بلوز و شلوار بر تن دانش آموزان دبیرستانی می‌کنند؛ لذا مقابله با این امر، نیازمند یک حرکت و خیزش عمومی و هم‌اندیشی‌ها است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان متذکر شد: وقتی یک سلبریتی می‌تواند حتی یک تفکر باطل را در جامعه گسترش دهد، پس ما هم می‌توانیم، حقانیت خود  و فرهنگی که برخاسته از قران و عترت اهل بیت (ع) است را از جامعه طلب کنیم.
بر اساس این گزارش، این جلسه با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان سپاه ناحیه ویژه غدیر و نهادهای اداری استان نظیر نیروی انتظامی و دانشگاه‌ها برگزار شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: