سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۵۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی خواستار شد:
عجب شیر ما - رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، گفت: برای تاثیرگذاری و برنامه‌ریزی بهتر جهت رشد و توسعه صنعت چاپ در استان باید سند توسعه چاپ تدوین شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، دکتر نجف قراچورلو، در همایش صنعت چاپ و بسته‌بندی استان آذربایجان‌شرقی در مجتمع فرهنگی و هنری تبریز اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در زمینه صنعت چاپ به رشد و توسعه دست یابیم باید راهبردهایی در این زمینه ترسیم شود.

وی، با اشاره به اینکه صنعت چاپ و بسته‌بندی صنعتی گسترده و نیازمند توسعه است، افزود: برای توسعه این صنعت باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

قراچورلو، با اشاره به اینکه توجه به این صنعت در جامعه ضروری است، خاطرنشان کرد:‌ ضروری است زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه صنعت چاپ در استان نزدیک به 200 سال قدمت دارد، اظهار کرد: برای دستیابی به یک صنعت چاپ پیشرفته و مدرن نیازمند نقشه راه هستیم.

وی، یادآور شد: عارضه یابی و حل مشکلات می‌تواند در تسریع رشد صنعتی کشور موثر واقع شود.

قراچورلو، افزود: در دنیای کنونی صنعت چاپ، یکی از کلیدی‌ترین صنایع در جهان به شمار می‌رود و این صنعت نه تنها در توسعه فرهنگی، علمی و هنری جهان نقشی انکارناپذیر دارد بلکه به عنوان یک فرهنگ، هنر و صنعت، نقش زیرساختی و پایه ای در رشد و توسعه دیگر ابعاد جامعه ایفا می کند.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: باید صنعت چاپ توسعه یافته‌ای را برنامه ریزی کنیم تا با ضریب فزاینده‌ای در اقتصاد و سایر حوزه‌ها تاثیرگذار باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: