جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما- رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: شورای نگهبان نظرنهایی خود را در خصوص نرم افزار انتخابات اعلام نکرده و برگزاری انتخابات الکترونیکی هنوز قطعی نیست.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمد سربخشیان در جلسه ستاد انتخابات استان افزود: با این حال آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود دارد و زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز به تدریج درحال فراهم شدن است.
رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات استان نیز از برگزاری 75 جلسه ستاد امنیت انتخابات در سطح استان و شهرستان ها خبر داد و گفت: همه مسئولان امنیتی به دنبال ایجاد فضایی با نشاط، پویا و زنده توام با احساس امنیت برای برگزاری انتخابات هستند.
محمود چمنی با بیان این که کوچک ترین دغدغه امنیتی در جهت برگزاری انتخابات وجود ندارد، افزود: برای روز انتخابات و همچنین حفاظت، انتقال و نگهداری صندوق های رای تا زمان تایید نهایی نتایج انتخابات تدابیر جدی اندیشیده شده است.
رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان هم مشارکت افزایی در انتخابات را هدف اصلی این کمیته اعلام و آن را مستلزم همکاری همه اقشار و گروه ها دانست.
جواد آهنگری با اشاره به راه اندازی کانال های اختصاصی اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان در شبکه های مجازی، از برگزاری نشست های تخصصی انتخابات با حضور اصحاب رسانه و تشکیل گروه کاری رسانه و انتخابات خبر داد و گفت: بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی از برنامه های کمیته اطلاع رسانی است.
رسول مباشر جنت، رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان نیز با تاکید بر آشنایی بیش از پیش مردم و نامزدها نسبت به حقوق و تکالیف خود، از ارایه جزوه آموزشی دراین خصوص به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: مواد قانونی جرایم انتخاباتی نیز به فرمانداری های استان ابلاغ شده است.
محمد حسین قلعه ای، رییس کمیته آموزش ستاد انتخابات استان هم از اجرای دستورالعمل آموزشی ستاد انتخابات کشور از پنجم تا بیستم دی ماه خبر داد و گفت: تمام مجری های انتخابات و کارشناس های فرمانداری ها و افراد حاضر در پای صندوق های رای، تا روز انتخابات آموزش های لازم را سپری خواهند کرد.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به این که بیشتر از 99 درصد واجدان شرایط رای دادن در استان کارت ملی دارند، گفت: ثبت احوال به صورت حضوری یا تلفنی (تماس با 1510) شماره ملی افرادی را که کارت ملی ندارند اعلام می کند.
علی جعفری آذر از ارتباط آنلاین بانک اطلاعات ثبت احوال با سامانه ستاد انتخابات کشور خبر داد و افزود: اداره های ثبت احوال در روز انتخابات آماده ارایه خدمات به هموطن ها خواهند بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: