شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اهر عنوان شد
عجب شیر پرس - رئیس دادگستری اهر با اشاره به ضرورت کمک به نیازمندان گفت: جشن گلریزان امسال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اهر برگزار می‌شود.
جشن گلریزان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اهر برگزار می‌شود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری  در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر در سال‌جاری اظهار داشت: بارها اعلام کرده‌ایم کسانی که قصد سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در منطقه را داشته باشند دستگاه قضائی با جدیت از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

وی با اشاره طی دو سال گذشته با واحدهای تولیدی و کارخانجات در راستای رفع موانع تولید در شهرستان اهر جلسات مختلفی برگزار کرده‌ایم، افزود: حرکت در حول محور اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات مقام معظم رهبری را از دیگر وظایف خودمان در دستگاه قضائی می‌دانیم و عموماً در تمامی جوانب که نیاز باشد ورود می‌کنیم.

رئیس دادگستری اهر ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده و اغلب اعضای این جلسه در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرایم نیز عضو هستند ملزم می‌دانیم تا مواردی از شورای پیشگیری از وقوع جرایم مطرح کنیم.

نظری خطاب به ادارات ذی‌ربط در بحث جنگل‌داری و حفظ مراتع گفت: دستگاه‌هایی که مسئولیت حفاظت از جنگل‌ها و مراتع را دارند تدابیر لازم را جهت جلوگیری از تکرار حوادث تلخ سال گذشته در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع را اتخاذ کنند، هر کوتاهی که صورت گیرد باید دستگاه‌های ذی‌ربط پاسخگو باشند.

فقط برخورد و مجازات با روزه‌خواران عامل بازدارنده نیست

وی با ابراز تأسف از روزه‌خواری در ملأ عام گفت: متأسفانه صرف برخورد و مجازات با روزه‌خواران عامل بازدارنده نیست، مثلاً با روزه‌خوار برخورد می‌شود و وقتی متحمل مجازات شد پس از رهایی از چنگ قانون، مجدداً اقدام به تخلف می‌کند و دوباره حرمت می‌شکند در این میان ضابطین قانون گناهکار نیستند.

رئیس دادگستری اهر در ادامه بابیان اینکه در راستای تبعیت از توصیه‌های شبکه بهداشت و درمان اهر در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امسال جشن گل‌ریزان همانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود، ابراز داشت: جشن گل‌ریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی، طبق سنوات گذشته برگزار نمی‌شود بلکه از مردم می‌خواهیم تا برای رهایی هم‌نوعان خود از بند زندان، امسال از طریق مجازی و واریز کمک‌های خود در جشن گل‌ریزان مشارکت کنند که نحوه مشارکت از طریق رسانه‌ها به زودی اعلام می‌شود.

نظری با قدردانی از خیرین و مردم نوع‌دوست اهر گفت: هر ساله خیرین و مردم بزرگوار اهر برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی پیشقدم می‌شوند و به کمک به دیگران را به فرهنگ تبدیل کرده‌اند که امیدواریم خیرین و مردم اهر نیز امسال هم زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی را تنها نگذارند.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه ماه مبارک رمضان قصد داریم تا از خیرین جهت مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد دعوت کنیم تا این سنت حسنه فراموش نشود و آن دسته از افرادی که به خاطر بدهی در زندان مانده‌اند، آزاد و به آغوش خانواده بازگردند.

تولیدکنندگان بومی شهرستان اهر نیاز به حمایت دارند

دادستان عمومی و انقلاب اهر نیز در این جلسه بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان بومی شهرستان اهر تاکید کرد گفت: به حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی معتقدیم و در عمل نشان داده‌ایم.

رحیم عبدالهی با اشاره به این‌که دادستانی شهرستان اهر در سال رونق تولید و اقتصاد مقاومتی اقدامات شایسته‌ای در گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داده است، اظهار داشت: اقدامات دادستانی شهرستان اهر در رفع موانع تولید به گونه‌ای بود که توانست از سوی دادستانی کل کشور مورد تقدیر قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر نیز همچون سابق آماده همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی هستیم، اگر واحد تولیدی مشکلات حقوقی و قضائی دارد آماده همکاری برای حل مشکلات هستیم، این در حالی است که اگر فرض کنیم واحد تولیدی مرتکب تخلف شده طبق دستورالعمل ابلاغی دادستانی کل کشور حق نداریم اقداماتی انجام دهیم تا منجر به تعطیلی آن واحد شود.

دادستان عمومی و انقلاب اهر ادامه داد: ما ضمن این‌که با تخلفات واحدهای تولیدی و صنعتی برخورد می‌کنیم، طبق اختیاراتی که به دادستان‌ها داده‌اند اگر لازم باشد دادستان می‌تواند بر واحد تولیدی که مدیر آن مرتکب تخلف شده باشد جهت جلوگیری از تعطیلی و بیکاری کارگران بر آن واحد مدیریت کند تا به تخلفات آن فرد یا واحد تولیدی رسیدگی شود.

عبدالهی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: تخلفات پیرامون خود را بدون اغماض، دقیق و با مستندات به دستگاه قضائی گزارش کنید، همچنین دستگاه‌ها اگر می‌بینند فردی بدون مجوز اقدام به ساخت واحد تولیدی یا صنعتی می‌کند پیش از برخورد قهرآمیز ابتدا به آن فرد مهلت دهند تا برای مجوز اقدام کند و اگر نتوانست خواسته ادارات را محقق کند آن وقت دادستان آماده پذیرش شکایت دستگاه مربوطه خواهد بود.

وی تصریح کرد: مواردی داشتیم که فردی بدون مجوز واحد تولیدی احداث کرد و دستگاه مربوطه سریعاً به دلیل نداشتن مجوز گزارش به دستگاه قضائی ارجاع داد، که پس از رسیدگی به پرونده در زمان اجرای حکم؛ مالک آن واحد تولیدی مجوز لازم را ارائه داد و همین عجله کردن اداره مربوطه مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد.

بروکراسی اداری و فرار تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران از اهر

دادستان عمومی و انقلاب اهر بابیان اینکه مانع‌تراشی‌های بیهوده و بروکراسی اداری زمینه فرار تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌شود، گفت: اقدامات و خواسته‌های ادارات از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران نباید خللی در امور تولید و اشتغال به وجود آورد، هرچند دستگاه‌های اجرایی نیز حق و حقوقی دارند ولی این دلیل بر سختگیری و مانع تراشی نمی‌شود.

عبدالهی در ادامه بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان بومی شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: اگر کالایی بومی در شهرستان اهر تولید می‌شود و کالای مشابه و گران‌تر در بازار وجود دارد، چه ایرادی دارد در راستای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، کالای بومی را در دسترس مردم قرار دهیم از این‌رو باید برای سرپا نگه داشتن تولیدکنندگان بومی و حفظ اشتغال کارگران در آن مجموعه از این واحدها حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی اقدامات لازم را جهت جلوگیری از تکرار حوادثی همچون آتش‌سوزی انجام دهند، خاطرنشان کرد: شاید در شهرستان اهر جنگل آن‌چنانی نداشته باشیم ولی هر آنچه که داریم باید با دل و جان مراتع و جنگل‌هایمان را حفظ و حراست کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اهر در پایان با ذکر این‌که با روزه‌خواری در ملأ عام بدون مماشات برخورد می‌کنیم، یادآور شد: از ابتدای ماه رمضان گزارش‌هایی از بی‌توجهی برخی واحدهای صنفی دریافت کردیم که پیرو آن به اداره صمت تذکر دادیم تا رحمت ماه رمضان در صنوف رعایت شود، تاکید می‌کنیم اگر واحد صنفی در ماه مبارک رمضان حرمت‌شکنی کند آن واحد را پلمب می‌کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: