دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
‌ استاندار آذربایجان غربی:
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان غربی گفت: تونل انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه دیماه امسال به بهره برداری رسیده و آب به بستر دریاچه می رسد.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری مهر، محمدمهدی شهریاری در جریان بازدید بازدید از مراحل احداث تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه با بیان اینکه احیای دریاچه به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم ستودنی است افزود: تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته و تونل از پیشرفت ۸۹.۳۳ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: تا به امروز برای پروژه عظیم انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه بیش از ۱,۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که اگر با هزینه‌های امروز محاسبه شود بیش از ۸ هزار میلیارد تومان دولت برای این پروژه اعتبار تخصیص داده است.

شهریاری با اشاره به پیگیری جدی رئیس جمهور برای اتمام این پروژه تصریح کرد: با توجه به تخصیص منابع صورت گرفته، کل پروژه از پیشرفت ۸۷.۵۰ درصدی برخوردار بوده و دیماه امسال با اتمام تونل، نزدیک به ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه می‌رسد.

استاندار آذربایجان غربی وسعت تونل انتقال از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه را ۳۵.۵ کیلومتر عنوان و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح کانال روباز به طول ۱۱ کیلومتر در حال اجراست که رودخانه گدار را به دریاچه ارومیه متصل می‌کند، دبی آب سرازیر شده از این تونل به سمت دریاچه ارومیه ۵۵ مترمکعب بر ثانیه خواهد بود.

شهریاری با بیان اینکه در صورت اتمام این طرح سالانه ۶۳۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود گفت: اگر میزان بارندگی‌ها بالا باشد حجم آب ورودی از این طرح به دریاچه نیز افزایش خواهد داشت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: