چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
عجب شیر پرس _ مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: دولت در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان در بخش راه و شهرسازی و زیرساخت‌های حمل و نقل استان تعهد دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان ، سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: دولت در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان در بخش راه و شهرسازی و زیرساخت‌های حمل و نقل استان تعهد دارد.

 سلطانی افزود: با وجود این میزان از حجم تعهد مالی، اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و وزارتخانه متبوع به شدت با محدودیت‌ها و تنگنا‌های مالی مواجه است.

او گفت: این در حالی است که احداث راه در شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی کشور هزینه‌های بسیار فراوانی دارد و امروزه در بیشتر کشور‌ها دیگر دولت‌ها به دنبال ورود مستقیم و سرمایه گذاری در این حوزه نیستند و بخش خصوصی در این بخش مهم اقتصادی فعال شده و مشارکت دارد.

سلطانی، مجموع طرح‌های مهم ملی زیرساختی راه آذربایجان شرقی در سالجاری را ۲۴ مورد اعلام و افزود: عملیات اجرایی این تعداد طرح در بخش راه، جاده و راه آهن امسال آغاز می‌شود که عمده‌ترین این طرح‌ها عبارتند از آزادراه تبریز- ارومیه، آزادراه تبریز- مرند- بازرگان و تبریز- اهر، خواجه- ورزقان، اهر- مشکین‌شهر، جلفا- اصلاندوز، مرند- جلفا، تبریز - سهند و راه آهن تبریز - بستان آباد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در ۱۵ ماهه گذشته، گفت: در این مدت با تلاش پیمانکاران و هماهنگی و همکاری مسئولان استانی موفق شدیم ۲۳۰ کیلومتر انواع راه در استان احداث و به زیر بار ترافیک ببریم.

سلطانی، اتمام ۳۱ کیلومتر از آزادراه تبریز - ارومیه را از جمله مهمترین اقدامات راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در سال گذشته برشمرد و افزود: در این مدت ۴۰ کیلومتر از مجموع ۹۰ کیلومتر از بزرگراه تبریز- اهر نیز به بهره برداری رسید.

او گفت: طی سالجاری تلاش می‌شود بقیه بزرگراه تبریز- اهر به طول ۸ کیلومتر حداکثر تا پایان سال به اتمام رسیده و برای بهره برداری آماده شود.

سلطانی، اتمام ۱۵ کیلومتر از باند دوم آزادراه سراب- بستان آباد، ۱۴ کیلومتر از جاده مرند- ائواوغلی، پل میدان معلم شهر بناب به طول ۷ کیلومتر و بهسازی و روکش آسفالت جاده‌های روستایی به طول ۲۴۰ کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام شده حوزه راه آذربایجان شرقی در سال گذشته بیان کرد.

او گفت: در سال جاری نیز تلاش می‌شود جاده تبریز- سهند، ورزقان- خاروانا به طول ۱۵ کیلومتر و تبریز- مرند به طول ۷ کیلومتر به اتمام برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اجرای ۴۰۰ هزار تن آسفالت و روکش در جاده‌های استان را از اقدامات مهم این مجموعه بیان کرد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌های مالی رقمی بسیار قابل توجه به شمار می‌رود.

سلطانی افزود: برای سال جاری در حوزه مسکن نیز اجرای ۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی در آذربایجان شرقی در دستور کار قرار دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: