يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
وزیر صنعت:
عجب شیر پرس - وزیر صنعت با اشاره به اینکه در جواز تاسیس و پروانه بهره برداری در این استان ۵۰ درصد افزایش داشتیم، گفت: این میزان بیش از متوسط کشوری است که نشان از افزایش سرمایه گذاری در این استان و کشور، دلیل محکمی بر شکست تحریم‌ها است.
افزایش سرمایه گذاری در کشور دلیل محکمی بر شکست تحریم‌هاست

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، رضا رحمانی در ارتباط ویدیویی با جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور در نمایشگاه بین المللی تبریز برای افتتاح طرح‌های عمرانی استان برگزار شد، با اشاره به تصمیمات سفر گذشته هیئت دولت به آذربایجان شرقی اظهار داشت: راه اندازی شهرک تخصصی کفش با سرمایه گذاری بخش خصوصی، شهرک فناوری کفش و آزمایشگاه تخصصی چرم از مصوبات سفرهای گذشته بود که همگی در دست اجرا هستند.

وی با بیان اینکه 45 درصد کفش کشور در آذربایجان شرقی تأمین می‌شود افزود: این بخش از صنعت که اشتغال و ظرفیت تولید بالای تأمین نیاز داخلی و صادرات دارد، باید مورد حمایت قرار گیرد.

وزیر صنعت، با اشاره به اینکه ذوب مس سونگون در مرحله اجرا است و شهرک تخصصی مس هم کلنگ زنی شده و در حال آماده سازی است گفت: فرش تبریز هم هنر - صنعت مهمی است که نیازمند افزایش بیمه قالیبافان است.

وی با بیان اینکه امروز علاوه بر 97 پروژه، پروژه نفلین سینیت برای تولید آلومینیوم کشور هم کارهای اجرایی‌اش آغاز شده است، اظهار کرد: اجرای این پروژه چندین سال از آرزوهای مردم استان بوده چراکه 3 میلیارد تن ذخیره شناخته شده دارد و می‌تواند نیاز تولید و اشتغال منطقه را تأمین کند که در این راستا 600 میلییون یورو سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد. زیرساخت آماده شده و 60 درصد داخلی است که 5 هزار نفر اشتغال دارد و قطع محسوس وابستگی به آلومنیوم خواهیم داشت. این طرح محصولات جانبی هم دارد که تولید و اشتغال آن قابل توجه است.

رحمانی با اشاره به افتتاح شرکت صنایع شیشه «آذر مهر» هریس که 20 هزار تن به ظرفیت تولید شیشه کشور افزوده است، گفت: 760 هزارتن ظرفیت تولید ظروف شیشه‌ای کشور است که 200 هزار تن صادرات دارد، ضمن اینکه 1 میلیون و 700 هزار تن هم ظفیت تولید شیشه جام کشور است که 450 هزار تن صادرات شیشه جام داریم.

وی از افتتاح بخش اشتغال مددجویان زندان تبریز با اشتغال 500 نفر خبر داد و گفت: در این طرح 200 هزار جفت کفش و یک میلیون تن لباس و چندین هزار متر مربع فرش دستباف تولید و در بازار عرضه می‌شود.

وزیر صنعت در پایان با اشاره به اینکه در جواز تأسیس و پروانه بهره برداری در این استان 50 درصد افزایش داشتیم، تصریح کرد: این میزان بیش از متوسط کشوری است که نشان از افزایش سرمایه گذاری در این استان و کشور، دلیل محکمی بر شکست تحریم‌ها است.

رئیس جمهور: اجرای طرح آلومینیا در سراب بسیار اهمیت دارد

رئیس جمهور هم در پاسخ به وزیر صنعت، حمایت از صنعت کفش در تبریز را بسیار با اهمیت دانست و افزود: باید مشکلات این حوزه حل شود چراکه تبریز می‌تواند نیاز کفش ایران و صادرات را تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه آقای استاندار تبریز را مهد فرش هم معرفی کردند، ابراز داشت: تبریز مرکز بسیار از افتخارات از جمله مهد شعر و ادب و انقلاب و... است. آذربایجان بسیار عزیز و سربلند بوده و در تاریخ و انقلاب اسلامی و مشروطه و دفاع مقدس همواره مردم در صحنه بودند و از این مردم دلاور تشکر می‌کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه اجرای طرح آلومینیا در سراب بسیار اهمیت دارد و زیرساخت آماده شده و طراحی سرمایه گذری آماده شده است اضافه کرد: اعلام شد که 3 میلیارد تن ظرفیت دارد که این رقم بسیار عظیمی است. اجرای آن می‌تواند تحول بزرگی داشته باشد لذا بهره برداری و اکتشاف مهم است تا در زمینه آلومینیوم خود کفا کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: