دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
سرپرست معاونت بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان، مجوز تولید خودرو در استان با برند اروپایی دریافت شده است.

به گزارش عجب شیر ما: احمد محمدزاده در گفت‌وگو با فارس ، در خصوص بحث تولید خودرو با برند اروپایی در استان، اظهار داشت: با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان، مجوز تولید خودرو در استان دریافت شده و با توجه به این مسئله پیشنهاد معاونت اقتصادی بر این است تا انجمن‌های تخصصی خودرو و نیروی محرکه و انجمن کارفرمایان تولیدکننده قطعات خودرو پیشگام تشکیل شرکتی برای تولید خودرو شوند که حضور اعضای این دو تشکل موجب می‌شود که اعضای سایر تشکل‌ها نیز برای سرمایه‌گذاری برای تولید خودرو در استان تشویق شوند.‌

وی در ادامه در رابطه با مسئله افتتاح قسمت پالایش کنستانتره مس در مس سونگون، تصریح کرد: طبیعی است که وقتی در استانی کنستانتره مس تولید می‌شود انتظار هم استانی‌ها تاسیس بخش تولید کاتد مس و سایر صنایع‌ پایین‌دستی مس در استان باشد، بر همین اساس مسئله ادعای شرکت مس ایران در خصوص اقتصادی نبودن تاسیس شرکت برای تولید مس کاتد در حال بررسی است.

اتاق بازرگانی تبریز کمیسیون روابط خارجی را فعال کند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی در رابطه با عملکرد اتاق بازرگانی تبریز برای توسعه اقتصادی استان، اظهار داشت: با توجه به شرایط پساتحریم و انتخابات جدید اتاق انتظار مسئولان استان با نگاه به سوابق و تجارب افراد انتخاب شده، از هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه در سطح بالایی است.

محمدزاده، با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در جذب سرمایه‌گذاری در استان، افزود: امیدواریم هرچه سریع‌تر اتاق بازرگانی تبریز در استان کمیسیون‌های تخصصی خود به ویژه کمیسیون روابط خارجی را فعال کند تا در ورود سرمایه‌گذاران خارجی به استان و هم ارتباط با سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور بیشترین یاری را به استان بکند.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی تبریز از طریق سایر کمیسیون‌های خود به همراه اعضای منتخب، گفت‌و‌گو برای حل و فصل مشکلات صنعت و معدن و تجارت و کشاورزی نقش عمده‌ای را به عهده بگیرند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: با شناختی که از تک تک افراد انتخاب شده برای هیئت نمایندگان در شرایط پساتحریم داریم به آینده اتاق امیدواریم و آماده هرگونه همکاری با اتاق برای شرایط پساتحریم هستیم.

وی در ادامه در خصوص تسهیلات 3 هزار میلیاردی با سود 24 درصد، مصوب سفر ریاست جمهوری به استان، بیان کرد: در رابطه با این مسئله با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم تا در صورت امکان خارج از منابع داخلی بانک‌ها این تسهیلات را تامین کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: