شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از خادمان کتاب در تبریز گفت: کتاب نیاز دایمی و احساس همیشگی است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: یکی از شاخصه های ارزیابی میزان توسعه درکشورهای توسعه یافته و به خصوص در حال توسعه میزان مطالعه و کتابخوانی است .

سعید شبستری ادامه داد: پایین بودن سرانه مطالعه درکشور یکی از معضلاتی است که وجود دارد و از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است .

وی با اشاره به زندگی درعصر ماشینی، ادامه داد: مسائل اقتصادی باعث شده مسائل فرهنگی به باد فراموشی سپرده شود و فرصت و مجالی برای مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه وجود نداشته باشد .

شبستری با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در بین خانواده ها، به خصوص نسل جوان، اظهارکرد: شبکه های اجتماعی، اوقات فراغت اندکی را هم که وجود داشته، پرکرده است .

وی اضافه کرد : متاسفانه استفاده از فضای مجازی همچون تبی است که در بین نسل های جوان شیوع پیدا کرده و در پشت پرده آن گاه شاهد گسترش خرافه ها و باورهای غلط دینی از کانال هایی که توسط دشمنان نظام و اسلام هدایت می شوند، هستیم .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سرعت رشد تکنولوژی از سرعت رشد فرهنگی بسیار بالاست و اگر برنامه ای در این خصوص نداشته باشیم دیگران برای ما برنامه خواهد داشت .

وی ادامه داد: نسل جوان ما آینده دار مملکت و سکان دار این نظام خواهند بود و باید متولی های فرهنگی کشور دراین خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و نباید برنامه ریزی های فرهنگی، مقطعی شوند بلکه باید سال ها ادامه پیدا کنند .

شبستری افزود: کتاب نیاز دایمی و احساس همیشگی است به شرطی که این احساس و تشنگی را با استفاده از شیوه های مختلف به وجد بیاوریم .

وی با اشاره به وضعیت موجود کتابخانه های استان، ادامه داد: چرا در زمانی که وضع اقتصادی کشور مساعد بود و نفت به 130 دلار فروخته می شد نسبت به توسعه فرهنگی کشور توجهی نشده است .

برچسب ها: ارشاد ، کتاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: