دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خبر داد
عجب شیر ما - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به تولید 125 کیلووات سلول خورشیدی در مدارس و هنرستان‌های تبریز از خرید تضمینی برق از سلول‌های خورشیدی ساخته شده در پشت بام‌های منزل افراد با قیمت 97 تومان هر کیلووات خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس،ایرج شهین‌باهر در جلسه ظهر امروز شورای شهر تبریز که در لحظاتی میزبان رئیس سازمان برق منطقه‌ای استان بود با تاکید به خطر فراوان شبکه‌های فشار قوی داخل شهر خواستار دستورالعملی برای عدم اجرای هوایی این شبکه‌ها شد.

وی افزود: مدت‌هاست این دستورالعمل در تهران اجرا شده و ما هم باید آن را اجرا کنیم چرا که سلامت شهروندان بسیار مهم است و مضر بودن این جریان‌ها برای سلامت مردم ثابت شده است.

شهین‌باهر تاکید کرد: لازم است در این موارد از اعتبارات ملی استفاده شود و به منابع محلی بسنده نکنیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز با اشاره به وضعیت نامناسب، عنکبوتی و قدیمی برق‌کشی‌ها در داخل بازار تبریز گفت: با توجه به برنامه شورا و شهرداری برای کف‌سازی بازار تبریز لازم است هماهنگی‌هایی صورت بگیرد تا در همین زمان شبکه برق زمینی بازار نیز تکمیل شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تیرهای فلزی برق استفاده شده در شهر تبریز در برابر بادهای این منطقه مقاومت کافی ندارند، گفت: لازم است برج‌های نصب شده در تبریز با توجه به شرایط آب و هوایی به لحاظ سازه‌ای مقاومت بیشتری داشته باشند.

فریدون بابایی‌اقدم دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز با اشاره به این نکته که در کشورهای پیشرفته اروپایی تیر برق‌ها حذف شده‌اند، گفت: از مدیران سازمان برق می‌خواهیم در یک برنامه چند ساله به حذف تیرهای برق و استفاده از شبکه زمینی بپردازند تا زوائد بصری از سطح شهر پاک شود.

رسول درسخوان عضو دیگر شورای شهر بود که در صحبت‌هایش به استفاده از تکنولوژی‌های جدیدتر در ساختارهای این مجموعه تاکید داشت.

سعید حاجی‌زاده نیز این پرسش را مطرح کرد که چرا در تیرهای برق شهر تبریز از نور آفتابی استفاده می‌شود و نه مهتابی؟

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در این جلسه با اشاره به تولید 125 کیلووات سلول خورشیدی در مدارس و هنرستان‌های تبریز از خرید تضمینی برق از سلول‌های خورشیدی ساخته شده در پشت بام‌های منزل افراد با قیمت 97 تومان هر کیلووات خبر داد.

افشین روشن‌میلانی تاکید کرد: خرید ما به این قیمت در حالی است که ما برق را به قیمت 60 تومان در هر کیلو وات به مردم می‌فروشیم و این کار را تنها برای به وجود آوردن زمینه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های پاک انجام می‌دهیم.

وی خواستار سرمایه‌گذاران در دشت‌های خشک حوالی دریاچه ارومیه و احداث سلول‌های خورشیدی در این مناطق شد و گفت: اگر در این منطقه سلول‌های خورشیدی نصب شوند از یک طرف جلوی طوفان نمک تا حدی گرفته خواهد شد و هم برق مناطق با روش انرژی‌های پاک تامین می‌شود.

میلانی در ارتباط با سئوال حاجی‌زاده گفت: برای پاسخ به این سئوال آمادگی ذهنی ندارم.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: