دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
عجب شیر ما - فرماندار اهر با بیان اینکه یکی از محورهای مهم توسعه شهرستان تقویت و توسعه زیرساخت های گردشگری می باشد،گفت : ایجاد بازارچه صنایع دستی دراین شهرستان ضروری است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سید محمد عابدی، روز یکشنبه در جمع مدیران صنعت گردشگری شهرستان ایجاد بازارچه را درعرضه محصولات تولیدی شهرستان در بخش صنایع دستی و تولیدات بومی منطقه مهم ارزیابی کرد و خواستار تسریع در اجرای این پروژه و حل مشکلات سند زمین از سوی اداره راه و شهرسازی اهر شد.
وی گفت: شهرستان اهر با جاذبه های ویژه گردشگری، چشم اندازهای طبیعی و صنایع دستی منحصر به فرد از جمله ورنی، صنایع دستی بومی، دست بافت های عشایری و آثار تاریخی یکی از مقصدهای مهم گردشگران داخلی و خارجی است که اگر برنامه ریزی اصولی دراین خصوص صورت گیرد درآینده شاهد افزایش درآمد عمومی مردم و رونق اقتصاد منطقه با توسعه گردشگری خواهیم بود.
عابدی اظهارامیدواری کرد با فرهنگ سازی مناسب، فرهنگ جذب گردشگری در شهرستان نهادینه کنیم تا بتوانیم شاهد جذب و حضور گردشگران دراین شهرستان باشیم.
وی همچنین حمایت از صنایع کوچک و مشاغل خانگی را از دیگر زمینه ها برای ایجاد اشتغال پایدار با هزینه کمتر برشمرد و گفت: دراین زمینه با تعامل و هم فکری بتوانیم گام های عملی برداریم.
فرماندار اهر همچنین امروز در جلسه بررسی هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان گفت: از ادارات ذیربط انتظار داریم نسبت به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز و همچنین صدور مجوزهای لازم در اسرع وقت اقدام کنند تا سرمایه گذاران تمایل بیشتری جهت سرمایه گذاری داشته باشند.
عابدی یکی از هسته های کلیدی پیش بینی شده در سند تدبیر و توسعه شهرستان اهر را بخش دامداری و کشاورزی اعلام کرد و افزود: اگر به صنعتی شدن دامداری و صنایع تبدیلی کشاورزی بیش از این توجه شود نه تنها شاهد توسعه آن خواهیم بود بلکه مشکل بیکاری با ایجاد اشتغال حل می شود.
برچسب ها: اخر ، صنایع دستی ، بازارچه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: