شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
خبرگزاری فارس در نخستین روزهای سال ۹۷ از وکلای ملت در آذربایجان شرقی درباره آرزوهای آنها برای سال جدید پرسید که دانستن پاسخ‌های آنان خالی از لطف نیست.
به گزارش عجب شیر ما به نقل ازفارس ، در نخستین روز کاری سال ۹۷ از وکلای ملت در استان آذربایجان‌شرقی درباره آرزوهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آنها برای سال جدید پرسیده شد و دغدغه آنها در سال ۹۷ را جویا شدیم.

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس

 آرزوی سیاسی من این است که در سال‌جاری جریانات و جناح‌های سیاسی، منافع خود را در نظر نگیرند بلکه منافع ملی را در اولویت بگذارند و خط قرمز همه منافع ملی و جمهوریت اسلامی نظام باشد از این‌رو انتظار می‌رود نخبگان جریانات سیاسی این واقعیت را قبول کنند که دیگر کشمکش‌های بیهوده و متهم کردن‌های همدیگر نتیجه‌ای ندارد جز اینکه منافع ملی در این وسط قربانی و دفن شود.
در سیاست خارجی انتظار داریم دیپلماسی قوی و گسترده برای موقعیت به دست آمده توسط جمع‌خوانی‌های شهدای مدافع حرم انجام گیرد و با بیشترین بهره‌برداری در راستای تثبیت موقعیت سیاسی و جریان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و خارج از منطقه استفاده شود البته باید در بازسازی عراق و سوریه نیز شاهد یک مشارکت گسترده باشیم.
 آرزوی اجتماعی بنده این است که تمام آسیب‌های اجتماعی را به صورت دقیق شناسایی کرده و برای آنها درمان و نسخه مناسب نوشته شود و مسوولان عزم خود را در این راستا بگذارند.
در خصوص آرزوی فرهنگی با توجه به اینکه موضوع فرهنگ جزو تأکیدات رهبر معظم انقلاب است از این رو ما باید نقشه راه فرهنگی در چارچوب حرکت کل کشور به سوی اهداف فرهنگی را تنظیم و ابلاغ کنیم و با نظارت روی این قانون، به سمت اصلاح آسیب‌های فرهنگی برویم تا بلکه مشکلات حل شود.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس

‌تحقق وحدت و عدالت در داخل و خارج از کشور را برای سال ۹۷ آرزومندم چرا که انبیاء و اولیا وحدت و عدالت را برای یک جامعه خواستار هستند و این وحدت بسته به رشد و آگاهی مردم و مسوولان فراهم می‌شود.

 امیدوارم به محیط زیست در هر شرایطی احترام بگذاریم و نباید اضافه بر آنچه که حق ماست، از آن بهره‌مند شویم چرا که در غیر این صورت طبیعت به ما سیلی خواهد زد.

احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس

گزارش فارس حاکی است،  آرزوی اقتصادی بنده شفافیت‌ بوده و فرصت‌های عادلانه زندگی برای مردم را خواستارم چرا که معتقدم مشکلاتی که به وجود آمده منجر به سلب اعتماد مردم نسبت به کارگزاران شده به خاطر همین فقدان شفافیت البته باید به دنبال استانداردها و فراهم ساختن آن در همه حوزه‌ها باشیم.

 آرزوی سیاسی‌ام در سال ۹۷ این است که امیدوارم بسترهای مناسب برای انتخاب بهتر و مناسب مردم فراهم شود تا مردم با موهبت انقلاب اسلامی که حق انتخاب را در همه زمینه‌ها به مردم داده است، بهترین استفاده را بکنند و با اطمینان رای خود را به کاندیداها بدهند و مبادا روزی فرابرسد که از این انتخاب خود پشیمان شوند.

 در زمینه آرزویی اجتماعی، فقط یک خواسته در سال ۹۷ دارم و آن هم اینکه امکان ایجاد فضای مناسب برای توجه هر چه بیشتر به زبان و قوم این خطه فراهم شود و آن را یک تهدید ملی ندانند چرا که متاسفانه تعیین‌کنندگان خط مشی سیاست همیشه توجه به زبان و قوم را یک تهدید ملی دانسته و از توجه به آن سرباز زدند.

 به واسطه عدم شناخت صحیح جامعه از اقوام، همیشه این احساس تهدید وجود داشته و این موضوع باعث شده تا از فرهنگ، ادب و هنر خود بیگانه شویم و در ارتباط با گذشته کاملاً گسسته شده است، هر آن چیزی که منتقل شده به صورت سینه به سینه بوده ولی از اصل موضوع ادبیات، قواعد و فرهنگ ادب ترک‌ها غافل شده‌ایم.

 با توجه به اینکه فرهنگ را می‌توان به اکسیژن تشبیه کرد و اگر این اکسیژن از ما مضایقه شود هر کسی به دنبال ورودی یک اکسیژن دیگر خواهد بود و این می‌تواند آسیب برساند، لازم است مراقب و هوشیار باشیم.

 استان آذربایجان‌شرقی و منطقه آذربایجان در ایران یک منطقه مرجع محسوب می‌شود به‌طوریکه حوزه علمیه تبریز مرجع دینی منطقه قفقاز بوده و مصداق این حرف‌ها را می‌توان زیرساخت‌های موجود در این منطقه دانست و باید بدانیم که آنها متعلق به ما بودند و نه ما به آنها.

معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس

آرزوی اقتصادی من که حتی شعارم نیز محسوب می‌شود این است که برای سالم‌سازی اقتصاد کشور که یکی از مشکلات اقتصادی ما فساد مالی است، اگر یک سال اقتصاد را دست زنان بسپارند ما جهان را تقدیم آنها خواهیم کرد.

در مورد آرزوی سیاسی می‌خواهم همه گروه‌ها در کنار هم نشسته و آستانه تحمل حرف‌های دیگران  را داشته باشند چرا که با چنگ زدن به صورت همدیگر هیچ‌کاری پیش نخواهد رفت؛ باید بتوانیم نگاه مغرضانه را کنار گذاشته و نقدها را به فرصت برای خود تبدیل کنیم پس همه مسوولان باید آستانه شنیدن و گوش دادن به صحبت‌های همدیگر را بالا ببرند.

آرزوی اجتماعی من این است که بتوانیم کشوری عاری از زباله داشته باشیم چرا که در شهرستان‌ها و روستاها تخلیه در شاخه زباله فاجعه‌بار است و اگر با همین روند پیش رویم در آینده با هیچ هزینه‌ای قابل جبران نخواهد بود.

در حال حاضر گردشگران خارجی وقتی که به ایران سفر می‌کنند، اولین موضوعی که برای آنها نمود پیدا می‌کند، محیط و فضای محیط زیست است که اگر به صورت بی‌نظم پر از زباله باشد دل آنها را خواهد زد، ما هرقدر که به فرهنگ گذشته تکیه کنیم باید بدانیم که انسان‌های فعلی با گذشته زندگی نمی‌کنند و با حال و آینده کشورها سر و کار دارند.

سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس

‌ آرزو دارم در سال ۹۷ که قانونگذاران برنامه توسعه ششم را تصویب می‌کنند، این برنامه در همه بعدها مخصوصا در مسائل اجتماعی و اقتصادی تحقق یابد و امیدوارم دولت در راستای تحقق تمام برنامه‌های توسعه ششم اهتمام بیشتری داشته باشد.

 آرزوی سیاسی بنده این است که مردم در مقابل زیادی‌خواهی‌های خارجی آمادگی لازم را داشته و در داخل وحدت خود را حفظ کنند و بدانند ما در کشتی نشسته‌ایم که عامل نجات همه ماست.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: