جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: بسیاری از روش‌های پرداخت اعتبارات اشتغال جوانان بیکار را به جوانان بیکار بدهکار مبدل کرده و بهتر است به جای جلسات بی‌فایده تکراری از تجارب کشورهای دیگر استفاده کنیم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، غلامحسین شیری ظهر امروز در کارگروه اشتغال آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم ارائه گزارش توسط بانک‌ها و ادارات اظهار داشت: تنها دو مرکز در یکی دو سال اخیر گزارشاتی ارسال کرده‌اند و مسئولان استانی و مدیران بانک‌ها برای همراه کردن نمایندگان باید گزارش‌های لازم را به آنان برسانند.

وی گفت: بنده ناظر مجلس در کار گروه اشتغال آذربایجان‌شرقی هستم و ضروری است تا گزارش‌های مستمر از دریافت‌ها و پرداخت‌های تسهیلات به ما نیز اعلام شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس قانون دولت موظف است شغل مناسب را برای هر فرد ایرانی مهیا کند و این اصل قانونی مورد غفلت واقع شده است و در این میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به صورت مشخص تولیت کار را به عهده بگیرد و منابع و اعتبارات نیز به سمت این وزارتخانه محول شود.

شیری یادآور شد: انجام اقدامات هماهنگ میان دولت و بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ضروری است و در این میان مشکلات زیادی داریم که یکی از این مشکلات ضمانت وام توسط کارمندان است.

ممنوعیت اداری برای ضامن شدن کارمندان

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی کارمندان تا 4 نفر را ضمانت کرده‌اند و باید عدم امکان ضامن شدن کارمندان و ممنوعیت اداری برای آنان لحاظ شود و در این میان عده‌ای به جای اشتغال وام گرفته و کارمندان را درگیر می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: بسیاری از روش‌های پرداخت اعتبارات اشتغال جوانان بیکار را به جوانان بیکار بدهکار مبدل کرده و بهتر است به جای جلسات بی‌فایده تکراری از تجارب کشورهای دیگر استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی وام‌های اشتغال پول نهار یک لوطی هم نیستند و چگونه انتظار داریم تا این مبالغ اندک موجب رفع بیکاری نیز شوند.

شیری رفتار برخی بانک‌ها با مشتریان را بسیار ناخرسند دانست و گفت: با رفتار و تکریم مناسب مشتریان می‌توان موجب خرسندی و تکریم مردم شویم و البته در این میان برخی بانک‌ها توفیقات خوبی داشته‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر اخیر رئیس بانک صنعت و معدن آذربایجان شرقی اظهار کرد: در این سفر وعده‌هایی داده شد که انتظار داریم گزارشی از پرداخت تسهیلات در این سفر ارائه شود.

برچسب ها: مجلس ، غلامحسین شیری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: