دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
عجب شیر ما - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بناب گفت: سهم استان آذربایجان شرقی از تسهیلات مشاغل خانگی 50 میلیارد ریال است که بصورت شناور بوده و هر شهرستانی که تلاش بیشتری داشته باشد سهم بیشتری را جذب خواهد کرد و درصد سود این تسهیلات بانکی 4 درصد است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، صمد اخلاصی عصر امروز در جلسه کار گروه اشتغال شهرستان بناب با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال در این شهرستان در جریان سال 95 گفت: در بحث مشاغل خانگی از سال 90 الی 94 در سطح کشور2 میلیون و 240 هزار نفر برای مشاغل خانگی ثبت نام کردند که برای یک میلیون و 300 هزار نفر مجوز صادر شد و به همین منظور 23 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 614 هزار پرونده پرداخت شد.

وی افزود: اشتغال شهرستان بناب افزود: امسال نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل خانگی تغییر کرده و سال قبل بصورت انفرادی بود ولی امسال به صورت کارگاهی و پشتیبان پرداخت خواهد شد.

اخلاصی خاطرنشان کرد: سهم استان آذربایجان شرقی از تسهیلات مشاغل خانگی 50 میلیارد ریال است که بصورت شناور بوده و هر شهرستانی که تلاش بیشتری داشته باشد سهم بیشتری را جذب خواهد کرد و درصد سود این تسهیلات بانکی 4 درصد است.

دبیرکار گروه اشتغال شهرستان بناب با بیان اینکه 86 درصد سهم اشتغال بناب در سال گذشته تحقق یافت اظهار امیدواری کرد با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان صد در صد اشتغال این شهرستان تحقق یابد.

اخلاصی همچنین بر ایجاد شعبه بانک صنعت و معدن در شهرستان بناب تأکید کرد.

شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی با دارا بودن صنایع تولیدی و صنعتی بزرگی همچون فولاد، مراکز دانشگاهی و علمی و همچنین موقعیت جغرافیایی و وضعیت کشاورزی آن یکی از شهرستان های فعال استان در زمینه ایجاد اشتغال است.

با توجه به مهاجرپذیر بودن شهرستان بناب مسئله اشتغال همواره یکی از مسائل مهم و چالش برانگیز در این شهرستان است و این درحالی است که نزدیکی شهرهای همجوار و کوتاهی مسافت آن ها با شهر بناب موجب شده کارجویان این شهرها نیز جهت یافتن شغل به این شهرستان مراجعه نمایند و بسیاری از آن ها نیز موفق به کاریابی می شوند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: