دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس:
عجب شیر ما - رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: معماری بناها و محیط فیزیکی مدارس باید با توجه به فناوری های جدید تغییر کند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمد تقی نظرپور در هفتمین همایش ملی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: فضاهای آموزشی بدون تغییر، نه تنها در نحوه یادگیری دانش آموزان تاثیری نخواهد داشت، بلکه از رشد استعدادهای آنان نیز جلوگیری خواهد کرد.
وی گفت: رشد ضریب هوشی کودکان و جسارت آنان در یادگیری و همچنین خلاقیت از مهمترین نتایج رشد و توسعه فضاهای آموزشی است، از این معماری بناها و محیط فیزیکی مدارس با توجه به فناوری های جدید باید تغییر یابد.
نظرپور با تاکید بر ایجاد مدارس سبز گفت: شناخت از محیط های سالم مدارس نیازمند مشارکت کارشناسان و متخصصان در معماری فضاهای آموزشی با درنظر گرفتن اقلیم باید صورت گیرد.
رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هویت بخشی در معماری ایرانی بر اساس الگوی ایرانی - اسلامی در سند تحول نظام بنیادین تاکید شده و برگزاری شش همایش «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» با حضور اساتید و دانشجویان در دانشگاه تهران نشان از اهمیت این موضوع داشته است.
نظرپور گفت: دبیرخانه هفتمین همایش «معماری ایرانی، مدرسه ایرانی» بالغ بر 112 مقاله دریافت کرده که از این تعداد، 91 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و در بخش طراحی، تعداد 297 طرح به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد 59 طرح دانشجویی، 14 طرح آزاد، 86 طرح ادارات کل و 120 طرح در پروژه های شاخص در دبیرخانه همایش به ثبت رسیده است.
وی گفت: این رویه نسبت به 6 دوره قبل از رشد خوبی برخوردار بوده است.
نظرپور با بیان اینکه تاکنون 500 هزار مدرسه از سوی این سازمان در کشور ساخته شده، اظهار کرد: 20 درصد این تعداد مدارس توسط خیرین مدرسه ساز بنا شده است.
وی همچنین گفت: از سال 90 تاکنون، 150 هزار مدرسه در کشور ساخته شده است.
هفتمین همایش ملی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» روز شنبه با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.
برچسب ها: مدارس ، نوسازی ، توسعه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: