سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
نماینده مردم شبستر در مجلس:
عجب شیر ما - نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: متاسفانه شرایط برای مبارزه جدی با قاچاق کالا در کشور فراهم نیست و افراد و گروه‌های که به صورت باندی دست به قاچاق می‌زنند به راحتی به کار خود ادامه می‌دهند، چرا که از مجازات و جریمه هراسی به آنها دست نمی‌دهد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، معصومه آقاپورعلیشاهی درباره اظهارات وزیر اقتصاد که بیان کرده بود بیش از 70 درصد قاچاق کالا خارج از مبادی رسمی صورت می گیرد، اظهار داشت: سه قوه اصلی کشور برای مبارزه جدی با قاچاق کالا باید با هم هماهنگ و یکدست باشند، چرا که برای جلوگیری از حجم بالای قاچاق نیاز به همکاری گسترده مسئولان کشور است.

وی با بیان اینکه عوامل فراوانی در بحث قاچاق کالا در کشور از جمله نقص قانون، کمبود زیرساختارهای مناسب، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و قوانین دست و پاگیر در بحث قاچاق کالا نقش دارند، گفت: گمرک کشور با 30 سازمان در ارتباط کاری مستقیم است و 15 کنوانسیون و 45 قانون را باید اجرا کند که مسلما این روند باعث ایجاد اختلال در کارها و سوءاستفاده برخی می‌شود.

آقاپورعلیشاهی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی در شهرهای مرزی، مبادی رسمی ورود کالا و افرادی که در این کارها حضور دارند باعث می‌شود که برخی وسوسه شده و با توجه به مشکلات خود و فراهم بودن زمینه‌ها روبه سمت همکاری با قاچاقچیان بیاورد، تصریح کرد: دستگاه قضایی نیز در برخورد با این قاچاقچیان حرفه‌ای که به صورت برنامه‌ریزی شده دست به قاچاق می‌زنند کوتاهی می‌کند و قوانین مناسبی برای مبارزه با این افراد وجود ندارد.

نماینده مردم شبستر در مجلس با بیان اینکه گمرک در کشور طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای ساماندهی امور خود و ترخیص کالاها انجام داده است،ولی بازهم نیاز به قوانین مناسب و به روزی دارد که بتواند برنامه‌های خود را به نحو احسن انجام دهد، گفت: متاسفانه شرایط برای مبارزه جدی با قاچاق کالا در کشور فراهم نیست و افراد و گروه‌های که به صورت باندی دست به قاچاق می‌زنند به راحتی به کار خود ادامه می‌دهند، چرا که از مجازات و جریمه هراسی به آنها دست نمی‌دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: باید سه ضلع مثلث امور کشور همکاری خود را تشدید کنند تا بتوان به نحو مطلوب با این مسئله برخورد شود
برچسب ها: مجلس ، مجلس ، شبستر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: