دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی در رابطه با طرح احداث پارکینگ در محوطه ارک علیشاه، گفت: این موضوع توسط کارشناسان میراث فرهنگی در دست بررسی است و تصمیم این گروه کارشناسی ملاک عمل خواهد بود.
به گزارش عجب شیر به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده در آیین گرامی داشت روز جهانی شهرسازی در تبریز با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان اهتمام فراوان برای جبران عقب ماندگی‌های عمرانی شهری دارند، اظهارکرد: هر چند رویکرد دولت یازدهم مدیریت علمی و عقلانی است و بر همین اساس مسیرگشایی‌ها و تجدید نظر در بافت شهری در سال های اخیر بر اساس اصول علمی شهری استوار است اما اصلاح نارسایی‌ها زمان بر خواهد بود.

وی با بیان این که نیازها و کمبودها بیشتر از امکانات موجود است در عین حال گفت: محدود بودن امکانات دلیلی بر توقف فعالیت ها نیست.

جبارزاده با تاکید بر این که تغییر بافت قدیمی و غیرفنی شهرها خواست عمومی است، گفت: هویت تاریخی شهرها باید حفظ شود.

وی با اشاره به این که در شهر باکو از یک نوع سنگ بری نمای ساختمان ها استفاده می شود، گفت: انتظار از جامعه شهرسازی و شهرداری تعریف نمای مشخصی برای محورهای شهری است.

جبارزاده تعریف نمای یکسان برای اداره های دولتی در شهر تبریز را به عنوان الگو خواستار شد و گفت: خدمت به مردم با رعایت اصول علمی رسالت ماست.

وی با اشاره به این که از تغییر کاربری باغلارباغی تبریز به عنوان یکی از مراکز تفریحی و گذران اوقات فراغت مردم به مرکز تجاری و اداری در این دولت جلوگیری شد، اظهارکرد: جامعه شهرسازی نباید اجازه شروع ساخت بنای 55 طبقه در نزدیکی باغ گلستان و بافت تاریخی بازار تبریز را می داد.

جبارزاده با بیان این که در سه سال گذشته اجازه نداده ایم در حریم آثار باستانی و میراث فرهنگی فعالیت غیرعلمی انجام شود، در رابطه با طرح احداث پارکینگ در محوطه ارک علیشاه، گفت: این موضوع توسط کارشناسان میراث فرهنگی در دست بررسی است و تصمیم این گروه کارشناسی ملاک عمل خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام این که در دولت گذشته 300 هکتار از فضای سبز تبریز تغییر کاربری داده شده بود، گفت: تاکید ما حفظ فضای سبز موجود و افزایش سرانه فضای سبز شهری با ایجاد تفرجگاه‌ها و بوستان‌های شهری است.
برچسب ها: پارگینگ ، جبارزاده
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: