جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی گفت: این استان به لحاظ پوشش بیمه ای افراد مشمول رتبه اول کشور را در اختیار دارد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمد نظری ، مجموع بیمه شدگان آذربایجان شرقی در صندوق یاد شده را 158 هزار و 435 نفر اعلام و اظهار کرد: این تعداد حدود 44 درصد مجموع افراد جامعه هدف استان را تشکیل می دهد که تلاش داریم طی ماه های آینده این تعداد را بر اساس برنامه های تدوین شده افزایش دهیم.
وی افزود: سهیمه آذربایجان شرقی برای عضویت افراد در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر 361 هزار و 165 نفر است که برای رسیدن به این هدف فاصله نسبی زیادی وجود دارد که این فاصله با همکاری نهادها و دستگاه های مختلف اجرایی و به ویژه فرمانداری ها و همچنین رسانه های گروهی به زودی قابل جبران است.
نظری، بیشترین تعداد بیمه شدگان صندوق فوق در آذربایجان شرقی را متعلق به شهرستان بستان آباد با بیش از 61 درصد افراد واجد شرایط و معادل 16 هزار و 944 نفر اعلام کرد و گفت: شهرستان های جلفا با حدود 55 درصد، ورزقان با 54 درصد، سراب 52 درصد، هریس حدود 52 درصد و میانه با 51 درصد در رده ها دوم تا ششم بیشترین فراوانی بیمه شدگان قرار دارند.
وی، اسکو را با 29 درصد، هوراند و بناب با 31 درصد، عجب شیر با 32 درصد، تبریز با بیش از 32 درصد و ملکان با 33 درصد را جزو شهرستان هایی اعلام کرد که پایین ترین میزان بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را دارند.
نظری ادامه داد: بر اساس سهمیه ابلاغی به آذربایجان شرقی برای تحت پوشش قرار دادن افراد واجد شرایط، سهم هر شهرستان مشخص شده که بر اساس آن در شهرستان تبریز بیش از 43 هزار نفر، مرند بیش از 35 هزار نفر، میانه حدود 28 هزار نفر، بستان آباد 27 هزار نفر، سراب 25 هزار نفر، مراغه 24 هزار نفر، شبستر 23 هزار نفر، ملکان16 هزار نفر، بناب 15 هزار نفر، آذرشهر 13 هزار نفر، ورزقان 2 هزار نفر، هشترود 12 هزار نفر، عجب شیر 12 هزار نفر، هریس، کلیبر و اهر هر یک یازده هزار نفر، اسکو 10 هزار نفر، چاراویماق هشت هزار نفر، جلفا هفت هزار نفر، خداآفرین هفت هزار نفر و هوراند پنج هزار نفر باید تحت پوشش قرار بگیرند.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 264 نفر از سهمیه ابلاغی فوق در آذربایجان شرقی جذب صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر شده اند که تا پایان سال این رقم باید به 10 هزار نفر برسد.
نظری، از تمدید بیمه افراد تحت پوشش صندوق در سالجاری نیز خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود 79 درصد از واجدین شرایط نسبت به تمدید عضویت خود در صندوق اقدام کرده اند.
وی، از آغاز نام نویسی و تمدید عضویت این صندوق در استان از هفته گذشته خبر داد و با بیان اینکه فصل ثبت نام از متقاضیان جدید صندوق از مهر ماه تا اوایل سال آینده ادامه دارد، اظهار کرد: 95 کارگزار رسمی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در تمام شهرستان های 21 گانه آذربایجان شرقی برای نام نویسی و تمدید عضویت اعضا آماده خدمات رسانی به متقاضیان هستند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن حداقل 18 سال سن، انتخاب یکی از سطوح درآمد ماهانه توسط متقاضی، عقد قرارداد در یکی از کارگزاری های صندوق بیمه اجتماعی، پرداخت حق بیمه را از شرایط عضویت در صندوق فوق اعلام کرد و افزود: تمامی روستاییان، عشایر، کشاورزان غیرساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو شوند.
نظری، ارایه تسهیلات مستمری پیری، از کارافتادگی و فوت را از جمله مزایای بهره مندی از بیمه اجتماعی صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر بیان کرد و گفت: کلیه روستاییان، عشایر و کشاورزان غیرساکن در روستا و یا ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، می توانند با حداقل 15 سال پرداخت حق بیمه خود بر اساس سطوح درآمدی مختلفی که صندوق مشخص کرده است، بعد از 65 سالگی هر ماه مستمری بگیرید.
استان آذربایجان شرقی حدود سه میلیون و 800هزار نفر جمعیت دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: