جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
عجب شیر ما – دبیر بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی گفت: مردم ایران هزینه های اعتقاد به امامت و ولایت را با خون فرزندان خود پرداخت کرده اند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسن کاملی فر روز سه شنبه در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در خطبه غدیر رسالت بسیار مهمی را برای همه تبیین کردند و همه وظیفه دارند تا روز قیامت مسأله امامت و ولایت را بیان کنند.

وی افزود: اگر امروز به عنوان یک کشور قدرتمند و عزیز در دنیا مطرح هستیم و غدیر در کشور قدرتمندی گرامی داشته می شود، در سایه اعتقاد به امامت و ولایت است.
کاملی فر با بیان اینکه این عزت و افتخار در سایه اعتقاد به امات و ولایت به دست آمده است، خاطر نشان کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ مثل شرایط و زمان فعلی قدرتمند نبوده ایم.
وی گفت: امروز به برکت امامت، ولایت و وجود اهل بیت (ع)، پیروان مکتب اهل بیت (ع) در سراسر دنیا احساس عزت و آبرومندی می کنند.
حجت الاسلام کاملی فر با بیان اینکه امروز به برکت این ایمان و اعتقاد به یک قدرت نفوذ ناپذیر و تأثیر گذار و بی نظیر تبدیل شده ایم، اظهار کرد: هرچند در داخل کشور عده ای هستند که آن را قبول ندارند ولی جمهوری اسلامی به قدرت تأثیرگذاری در دنیا تبدیل شده است.
مسئول نمایندگی رهبری در سپاه عاشورا با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در اوایل انقلاب اکثر پزشکان کشور از هندوستان و بنگلادش بودند، ولی امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی از نظر پزشکی جزو 7 کشور برتر دنیا هستیم.
حجت الاسلام کاملی فر گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی برای تهیه سیم خاردار در کشور مشکل داشتیم ولی امروز در سایه تلاش جوانان کشورمان نه تنها نیازمندی های کشور را تأمین می کنیم بلکه به 20 الی 30 کشور جهان نیز تسلیحات و تجهیزات نظامی صادر می کنیم.
وی با بیان اینکه مردم ایران هزینه های اعتقاد به امامت و ولایت را با دادن خون فرزندان خود پرداخت کرده و درحال حاضر نیز پرداخت می کنند، افزود: در زمان امام راحل مصداق ولایت ایشان بودند و امروز نیز مصداق ولایت رهبر معظم انقلاب هستند.
حجت الاسلام کاملی فر تأکید کرد: ما امروز در رأس حکومت سیاسی خود یک انسان مجتهد داریم که با تدابیر به موقع و مواضع شجاعانه خود به نظام جمهوری اسلامی عزت داده اند.
فرماندار بناب نیز در این جشنواره با تقدیر از مسئولان برگزاری جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب و شعرای حاضر گفت: بناب مهد هنر و تمدن بوده و این یک واقعیت است.
ولی الله فرج اللهی با اشاره به برگزاری 4 جشنواره متعدد در شش ماهه اول امسال در این شهرستان اظهار کرد: این نشان از وجود استعدادهای بالقوه در عرصه هنر بناب دارد و کسب رتبه های استانی و کشوری در رشته های مختلف هنری نشان از وجود استعداد بالای هنر در این شهرستان است.
وی افزود: در آغاز کار دولت تدبیر و امید با وجود اینکه این دولت با مشکلات مالی فراوانی روبرو بود ولی به هنرمندان این شهرستان قول دادیم اجازه تعطیلی هیچ جشنواره ای را در بناب نخواهیم داد و امروز شاکریم که هیچ جشنواره ای در این شهرستان تعطیل نشده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان بناب بیان کرد: با مشارکت هنرمندان عزیز توانستیم جشنواره های متعددی را در این شهرستان برگزار کنیم.
فرج اللهی در ادامه با اشاره به اثرگذاری هنر در جامعه خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم بحث اعتیاد را در جامعه ریشه کن کنیم، زبان هنر بهترین کارآیی را دارد.
وی همچنین اظهار کرد:در موضوع دریاچه ارومیه و احیای آن و برای مدیریت منابع آب و عملیاتی کردن آن نیز هنر بهترین وسیله است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: