شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
عجب شیر ما - معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی انجمن هنری عاشیقی درتبریز خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، محرمی منطقه ارسباران را یک منطقه‌ فرهنگی و هنری و سرشار از استعدادهای بالقوه در این حوزه عنوان کرد که در طول تاریخ همیشه منشاء خدمات ارزشمند برای ایران اسلامی بوده و انسان‌های بزرگ و فرهیخته‌ای از این منطقه برخاسته و در کشور مایه خیر و برکت برای ایران اسلامی بوده‌اند.

وی، منطقه ارسباران را زادگاه افرادی وارسته‌ای همچون ستارخان، علامه محمدتقی جعفری، نباتی و دهها عارف، هنرمند و استاد برشمرد که هر یک از آنها در حوزه فعالیت خود برای کشورمان افتخارآفرینی کرده‌اند.

این مقام مسئول ابتکار این شهرستان در برگزاری آیین تجلیل از پیشکسوتان هنر عاشیقی منطقه ارسباران، استاد عاشیق ولی عبدی را یک اقدام ارزشمند و متعالی برای پاسداشت خدمات این هنرمندان و ترویج سنت حسنه تجلیل از فرهیختگان و خادمان فرهنگ و هنر ذکر کرد و از همکاری و حمایت فرمانداری اهر و ادارات و نهادها در برگزاری اینگونه جشنواره‌ها و نکوداشت‌ها قدردانی کرد.
وی، راه‌اندازی انجمن هنری عاشیقی و تعمیم آن به شهرستان‌ها را اقدامی عملی در راستای حمایت از این قشر زحمتکش و ساماندهی آنها و ارائه خدمات لازم برای آنها عنوان کرد.

محرمی افزود: هنر عاشیقی به جهت انعکاس در دل مردم و ترویج سنت‌های گذشتگان از احترام خاصی در بین مردم برخوردار بوده، بطوری که مردم به جهت اعتماد و احترام به این هنرمندان نام حق عاشیقی را به آنها اطلاق می‌کنند.

گفتنی است: آئین تجلیل و نکوداشت پیشکسوت هنر عاشیقی استاد عاشق ولی عبدی نیمه اول شهریور ماه در سالن اجتماعات شهید مطهری اهر با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان هنر بومی منطقه و میهمانانی از اقصی نقاط کشور در این شهرستان برگزار می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: