جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
عجب شیر ما - جلسه هفتگی شورای اسلامی شهر تبریز پس از دو هفته تعطیلی امروز در حالی برگزار شد که بحث در مورد تعداد سفرهای خارجی اعضا، بخش مهمی از زمان جلسه را به خود اختصاص داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، بحث در این خصوص زمانی آغاز شد که علی باغبان گزارشی در مورد سفر تعدادی از اعضای این شورا به کربلا ارائه کرد.
وی اضافه کرد: در این سفر دو روزه، در مورد تفاهم نامه امضا شده بین مسئولان این شهر و تبریز در مورد خواهرخواندگی تبریز و کربلا اقدامات لازم صورت گرفت و قرار است برای تصویب در شورا مطرح شود.
وی افزود: در این سفر دو روزه همچنین در مورد طرح های مشارکتی سرمایه گذاری بحث و تبادل نظر شد.
اصغر عابدزاده یکی دیگر از اعضای شورا هم پس از ارائه این گزارش از سوی باغبان، نسبت به کاری و یا زیارتی بودن این سفر سئوالی را مطرح و عنوان کرد که اگر این سفر کاری بوده باید در شورا مطرح می شد.
در ادامه جلسه اعضای شورا نسبت به اصل این سفر و نحوه انتخاب افراد به بحث با یکدیگر پرداختند.
محمدحسین جعفری یکی از اعضای این شورا در این خصوص اظهارکرد: در سه سال گذشته هیچ یک از سفرهای خارجی مجوز نداشته و میلیاردها ریال برای شهر و شورا هزینه به جای گذاشته است.
وی افزود: همواره به این موضوع معترض بوده ام اما به جایی نرسیده و بهتر است اجازه دهیم دوره چهار ساله شورا تمام شود.
رسول درسخوان نیز در این باره گفت: بهتر است کسانی به سفرهای خارجی اعتراض کنند که تاکنون نصیبشان نشده و جایز نیست آنهایی که دو سه بار سفر خارجی رفته اند در این خصوص اظهار نظر کنند.
اسماعیل چمنی نیز در این باره اظهارکرد: تنها یکبار سفر خارجی از سوی شوار داشته که بخش بیشتری از هزینه آن را نیز از جیب خود پرداخت کرده است.
بهروز خاماچی دیگر اعضای این شورا با 'کبوتر حرم' خواندن اعضایی که به سفرهای خارجی می روند گفت: این بار کبوتران حرم از کربلا سردرآوردند که البته خواهرخواندگی این شهر با تبریز اتفاق مبارکی است.
مطرح شدن و یا نشدن موضوع خواهرخواندگی تبریز با شهرهای مختلف جهان در صحن شورا، دیگر موضوعی بود که اعضا بر سر آن بحث کردند.
عده ای از اعضا همچون شهرام دبیری، علی شیاری و جعفر مدبر خواهان مطرح شدن این موضوع و تصویب آن از سوی شورا بودند اما عده ای همچون اسماعیل چمنی و صادق نجفی شهردار تبریز نیازی به این کار نمی دیدند.
علی شیاری نیز با لحنی تند با انتقاد از اقدام شورا گفت: زمانی که برای کارگر شهرداری وام دو میلیون تومانی نداریم و به اعضای شورا وام 50 میلیون تومانی پرداخت می کنیم و یا با فوتبالیست های فرسوده بیش از 1.5 میلیارد تومان قرارداد می بندیم این شورا شورا نخواهد شد.
در این جلسه همچنین محمدحسن اسوتچی از اعضای شورای شهر تبریز با پخش دست نوشته ای تحت عنوان 'ریاست و ذلت' از نحوه تعامل رئیس شورا با شهردار انتقاد کرده و آن را به گدایی تشبیه کرده است.
وی در این مطلب خود نوشته است: زمانی که رئیس شورا جرات و جسارت پرسیدن سئوال در مورد تخلفات شهرداری ندارد نمی توان نتیجه ای انتظار داشت.
وی از شورا به عنوان نهادی مبنایی نام برد و حفظ حرمت و شان شورا از سوی رئیس آن را خواستار شد.
در ادامه اعضای شورای شهر پس از 1.5 ساعت از سپری شدن وقت جلسه وارد دستور جلسه شدند و به بحث و تبادل نظر در مورد ایرادهای گرفته شده از سوی فرمانداری نسبت به مواد 16 و 17 آیین نامه های هزینه های شورا پرداختند.
شورای اسلامی کلانشهر تبریز 21 عضو دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: