دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
دبیر اجرایی جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران:
عجب شیر ما - دبیر اجرایی جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران از حضور بیش از 400 بازیگر از 26 استان کشور در دهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در این جشنواره خبر داد و افزود : اثرمشترک روسیه و آفریقای جنوبی با ایران در تئاتر ارسباران به نمایش در می آید.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، احمد رجب پور تبریزی در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون بالغ بر 200 اثر نمایشی در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، مذهبی، دغاع مقدس، طنز و سایر موارد به دبیرخانه جشنواره رسیده است و از سوی هیئت داوران در حال بازبینی و انتخاب می باشند.
عضو هیئت رئیسه انجمن نمایش آذربایجان شرقی افزود: پارسال به این جشنواره 50 اثر ارسال شده بود .
رجب پور تبریزی همچنین از اجرای نمایش وی‍ژه از سوی گروه های هنری شرکت کننده در روستای اورنگ به مناسبت حضور مقام معظم رهبری در 26 مرداد 91 همزمان با زلزله ارسباران خبر داد و افزود: این نمایش که در روستای اورنگ از توابع بخش مرکزی اهر برگزار می شود یاد و خاطره جانباختگان زلزله ارسباران گرامی داشته می شود.
وی همچنین افزود: این جشنواره که از 31 مرداد تا 3 شهریور ماه سالجاری برگزار می شود علاوه بر شهرستان اهر گروه های نمایشی شرکت کننده در طول برگزاری جشنواره در شهرستان های ورزقان، خداآفرین، کلیبر، هریس و هوراند نیز آثار نمایشی خود را در قالب صفحه های خیابانی در سطح شهر و پارک ها ارائه خواهند کرد.
دبیر اجرایی جشنواره افزود: در این جشنوراه علاوه بر تجلیل از پیشکسوتان تئاتر منطقه ارسباران از تمبر یادبود دهمین جشنواره تئاتر ارسباران با حضور مسئولین کشوری، استانی و محلی رونمایی خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر نیز گفت: پس از اعلام فراخوان دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران شاهد استقبال چشمگیر هنرمندان از اقصی نقاط کشور و ارسال آثار نمایشی آنها هستیم .
مهدی زارعی گفت: برای برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نزدیک به 3 میلیارد ریال هزینه های اولیه برآورد کرده ایم که 10 درصد آن توسط دولت تأمین می شود و بقیه با همت عوامل اجرایی و کمک مردم و خیران و مسئولان شهرستان تامین خواهد شد .
ناظر دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، بابیان اینکه هنرمندان و مسئولان شهرستان اهر باهمت و تلاش بی منت و با کمترین امکانات و اعتبارات، این جشنواره را برگزار می کنند، افزود: اگر این جشنواره در پایتخت و یا مرکز استان برگزار می شد نزدیک به 20 تا 30 میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت .
زارعی، بابیان اینکه استقبال بسیار گرم خانواده ها از هنر تئاتر و جشنواره ستودنی است، گفت: استقبال خانواده ها نشان از بالا بودن فهم فرهنگی در شهرستان اهر است و در خواست ما از شهروندان حمایت های مادی و معنوی از جشنواره تئاتر بوده و امیدواریم درسال های آینده شاهد برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه در سطح بین المللی باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: