شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: با تدابیر صورت گرفته بیماری تب برفکی به‌صورت کامل مهار شد و در تیرماه سال جاری کانون جدیدی تا به این روز مشاهده نشده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد در دومین  جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی آذربایجان شرقی در سال 95 که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد در خصوص کنترل بیماری تب برفکی اظهار داشت: این بیماری به استان ما اختصاص نداشته و کل کشور و کشورهای هم‌جوار مانند عراق، ترکیه و غیره درگیر این بیماری دامی بودند که خوشبختانه آذربایجان شرقی اقدامات خوبی در جهت مقابله با این مسئله انجام‌ شده است.

وی افزود: در استان ما با تدابیر صورت گرفته و انجام عملیات ضربتی واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین استان که تا پایان خردادماه ادامه داشت این بیماری به‌ صورت کامل مهار شد و در تیرماه سال جاری کانون جدیدی تا به این روز مشاهده نگردیده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد دامپزشکی استان در بحث واکسیناسیون و کنترل بیماری تب برفکی، از برخی مراکز دامداری انتقاد کرد و اظهار داشت: براساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور واکسن تب برفکی گاوی بهادار است و هزینه آن تنها 4 هزار تومان برای هر دام اعلام‌ شده بود که علی‌رغم توصیه‌های مکرر دامپزشکی استان برای تهیه و تزریق این واکسن در برخی موارد شاهد بی‌اعتنایی دامداران نسبت به این موضوع بودیم.

وی افزود: این امر در نهایت موجب بیماری و یا تلف شدن دام چند میلیونی شد که از دامداران و روستائیان درخواست می‌کنیم تا با اکیپ‌های دامپزشکی استان همکاری بیشتری داشته باشند تا بار دیگر شاهد شیوع این بیماری و بیماری‌های مشابه دیگر در استان نباشیم.

به گزارش تسنیم در این جلسه همچنین ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان، بررسی نتایج پایش آفلاتوکسین در خوراک دام و طیور تولیدی است و اجرای طرح ساماندهی شیر خام در استان از دیگر موارد مرتبط با حوزه دامپزشکی بود که موردبحث و بررسی قرار گرفتند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: