شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
عجب شیر ما - فرمانده انتظامی کلان‌شهر تبریز از دستگیری باند سارقان حرفه‌ای خودرو و کشف هفت دستگاه خودروی سرقتی توسط ماموران کلانتری 14 جهاد خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، سرهنگ "فرهنگ نوروزی" اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در یکی از مناطق تبریز، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری 14 جهاد، تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز كردند و در ادامه بررسی‌ها رد پای سارق حرفه‌ای فعال در این سرقت‌ها را شناسایی و وی را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر كردند.

نوروزی تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقت شد، اما در تحقیقات تکمیلی با توجه به شواهد و قرائن موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و به چندین فقره سرقت خودرو با هم‌دستی سه سارق دیگر اعتراف کرد.

وی افزود: در ادامه این عملیات تیم رسیدگی کننده پرونده، موفق شدند سه سارق دیگر را دستگیر و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد هفت دستگاه خودروی سرقتی را کشف و تحویل مالباختگان دادند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهمان با تشكیل پرونده مقدماتی برای بررسی تخصصی به پلیس آگاهی استان معرفی شدند.

فرمانده انتظامی کلان‌شهر تبریز با اشاره به همت مضاعف و تلاش شبانه‌روزی پلیس در پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد افراد مشكوك در خیابان‌ها و مكان‌های عمومی، مراتب را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اعلام کنند و با استفاده از تجهیزات ایمنی مانند قفل فرمان، سوئیچ مخفی و پارک کردن خودرو در محل های مطمئن مانند پارکینگ های عمومی و اختصاصی، دست سارقان را از خودرو و سایر اموال خود کوتاه کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از پلمپ شش واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سهراب رحیم زاده" در تشریح این خبر گفت: در آستانه ماه مبارك رمضان و به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح اماكن عمومی، جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی، پاكسازی اماكن آلوده، طرح‌های تشدید کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی رستوران‌های سنتی، قهوه خانه‌هابا مشاركت بازرسین دانشكده علوم پزشكی در سطح شهرستان با جدیت به مدت سه روز توسط پلیس اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا از 45 واحد صنفی مربوطه بازدید به عمل آمد كه در نتیجه این بازدیدها شش واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمپ و برای 32 واحد دیگر اخطاریه صادر شد.

رحیم زاده با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه‌ها و اقدامات كنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مركز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر از کشف تعداد 250هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش تقریبی 240میلیون ریال خبرداد.

سرهنگ پاسدار "رضا اصلانی فر" اظهار کرد: ماموران یگان امداد این شهرستان در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه باقاچاق کالا به ویژه کالای دخانی اقدام به بازرسی و کنترل خودروهای عبوری در این شهرستان کردند.

وی ادامه داد: ماموران در کنترل این خودروها یک دستگاه خودرو پژو 405 حامل بار قاچاق را شناسایی و با شیوه‌های خاص پلیسی خودرو را متوقف و تعداد 250 هزار نخ سیگارخارجی قاچاق به ارزش تقریبی 240 میلیون ریال کشف و راننده را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب‌شیر در پایان با اشاره به اینکه قاچاق کالا به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند، گفت: یکی از اولویت‌های پلیس عجب‌شیر مبارزه با قاچاق کالا است و پلیس از طریق تلفن 110 آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در زمینه برخورد قاطع با بر هم زنندگان امنیت اقتصادی جامعه است.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب از کشف تعداد 150 هزار نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "رمضان الهوردیان" گفت: روز گذشته عوامل یگان امداد وماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو سواری پراید مشکوک و در بازرسی از آن تعداد 180 هزار نخ سیگار قاچاق کشف کردند.

این مقام انتظامی ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را 300میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متهم آن دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: