شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی از توقف و کاهش نرخ رشد در پرونده‌های کیفری و حقوقی در استان در سال گذشته و همچنین کاهش 11 درصدی جمعیّت کیفری(زندانیان) استان و کاهش 2 درصدی پرونده‌های طلاق توافقی خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، رضا مسعودی‌فر در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان آذربایجان‌شرقی، ضمن گزارش سیمای جرایم و دعاوی استان در سال 94 اظهار داشت: در سال 94 در 10 جرم اولویت‌دار استان در مقایسه با سال 93، 14 درصد افزایش جرم رخ داده است.

وی با بیان اینکه در جرایم دهگانه سال 94 «ضرب و جرح عمدی»، «توهین و اهانت» و «سرقت»، در صدر جدول قرار دارند افزود: بیشترین افزایش در سال 94 نسبت به 93 نیز در جرم «خیانت در امانت» با 32 درصد افزایش است اما در «سرقت» 3 درصد کاهش وقوع و در «صدمات غیرعمدی بدنی بر اثر تصادفات» 2 درصد کاهش وقوع مشاهده می‌شود.

مسعودی‌فر از توقف و کاهش نرخ رشد در پرونده‌های کیفری و حقوقی در استان در سال گذشته و همچنین کاهش 11 درصدی جمعیت کیفری (زندانیان) استان و کاهش 2 درصدی پرونده‌های طلاق توافقی خبر داد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال گذشته پرداخت و از مهم‌ترین اقدامات، برگزاری همایش ملی پیشگیری از وقوع جرم در فضاهای شهری، طرح توانمندسازی شهروندان تبریزی برای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی از جمله تهیه و توزیع کتابچه فضای مجازی ویژه والدین و ویژه کودکان و کتابچه اعتیاد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مداخله در طلاق، اجرای قانون پیش فروش ساختمان برای اولین بار در کشور و راه‌اندازی مؤسسات داوری را ذکر کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: