دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
معاون استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی با اعلام اینکه رتبه استان در فضای کسب و کار نیز از ردیف 19 به 10رسیده است، گفت: این موضوع نوید بخش آینده ای روشن برای جوانان خلاق این استان است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا،  سعید شبستری خیابانی در هشتمین جشنواره حضرت علی اکبر و تجلیل از جوانان نمونه و برتر آذربایجان شرقی در تالار اندیشه ائل گلی تبریز با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تحولی شگرف در درون جوانان به پیروزی رسید، افزود:جوانان در مقایسه با میان سالان و سالخوردگان فرصت بیشتری برای تحول درونی دارند .
وی با اشاره به اینکه ایثار و جانفشانی جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس به منصه ظهور رسید، گفت: ایمان جوانان را به خودباوری می رساند و تحول جوانان برای ساختن ایرانی مقتدر بر اساس رهنمودهای رهبری را پایه گذاری می کند.
وی افزود: امنیت امروز کشور را نیز مدیون همان تحول و خون شهیدان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم و تداوم این روحیه ایثار در بین جوانان ضروری است.
وی گفت: شبکه های ماهواره ای و اجتماعی به دنبال بمباران تبلیغاتی جوانان کشور هستند تا مانع تحول جوانان ایران اسلامی در سایه ایمان و خودباوری شوند.
وی افزود: بسیاری از جوانان ایران اسلامی با وجود همه مشکلات و زیر بمباران تبلیغاتی دشمنان سکوهای موفقیت را در عرصه های مختلف کسب می کنند.
وی به وضعیت اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: دولت با مشکلات عدیده مالی مواجه است اما با وجود همه مشکلات به آینده امیدوار است.
وی افزود: ایجاد فضای دو قطبی یکی از آفت های کشور است اما برخی ها در همین راستا با تخریب برجام و نتایج آن فضای دو قطبی را دنبال می کنند.
وی گفت: در داخل کشور نباید دشمن سازی کرد و اسطوره های انقلاب را زیر سوال برد تا جوانان استوارتر از همیشه در کنار انقلاب باشند.
وی افزود: برخی بگم بگم ها حرمت ها را در کشور زیر سوال برده است و افترا را بدون توجه به آثار اخروی آن در جامعه حکمفرما کرده است.
وی به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان استان نمونه اقتصاد مقاومتی در سال جاری اشاره کرد و گفت: افزایش مشارکت اجتماعی جوانان از وظایف دولت است و ورود جوانان به عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح این استان با جدیت دنبال می شود.
وی افزود: با وجود اینکه حدود 34 هزار نفر شاغل استان در دوران تحریم ها بیکار و حدود 5 هزار واحد صنعتی تعطیل شده، نرخ بیکاری آذربایجان شرقی در آغاز به کار دولت تدبیر و امید از 12 درصد به 7 درصد در ماه های اخیر رسیده است.
میرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز گفت: 60 سازمان مردم نهاد با حضور جوانان در آذربایجان شرقی شکل گرفته و در حال فعالیت است.
جمشید نظمی افزود: جشنواره حضرت علی اکبر در این استان با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و خودباوری و افزایش اعتماد به نفس در 9 زمینه اصلی و 29 زیر شاخه برگزار شد.
به گفته وی از جمله محورهای این جشنواره می توان به زمینه های علمی و پژوهشی، ابتکار و اختراع، ورزشی، اجتماعی، قرآن و نماز، رسانه و صنایع دستی، کشاورزی و روستایی، کسب و کار و ایثار و شجاعت اشاره کرد.
وی افزود: همه جوانان استان شایسته تقدیر هستند اما به نمایندگی از آنان، تعدادی از جوانان شاخص در محورهای این جشنواره مورد تجلیل قرار می گیرند.
این جشنواره در میان شور و نشاط جوانی و بخش های متنوع و شاد مربوط به این قشر با مشارکت استانداری آذربایجان شرقی و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی برگزار شد و جمعی از جوانان برتر و نمونه این استان تجلیل شدند.
آذربایجان شرقی طبق آمار سال 1390 شمسی حدود سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد که 22.20 درصد آن بین یک تا 14ساله، 70.73 درصد آن بین 15 تا 64 ساله و 7.06 درصد آن 65 ساله و بیشتر هستند.
برچسب ها: شبستری ، تبریز ، جوانان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: