دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
امام جمعه تبريز:
عجب شیر ما - امام جمعه تبريز گفت: آسان بودن، به هنگام بودن و پايدار بودن از مؤلفه هاي مهم ازدواج اسلامي است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، آيت الله محسن مجتهد شبستري در مراسم جشن ازدواج۱۴۰ زوج دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي تبريز ضمن تبريك اعياد شعبانيه و روز جوان گفت: خانواده بايد كانون محبت، صميميت و صفا باشد و فلسفه ازدواج براي مهيا كردن آرامش خاطر و رفع اضطراب ها در انسان مي باشد.

نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي با اشاره به آيات قرآن افزود: ازدواج يكي از نشانه هاي توحيد و قدرت الهي است و نشانه هايي است براي كساني كه مي انديشند .

امام جمعه تبريز ادامه داد: ازدواج سنت پيامبر است و وظيفه مسلمان و شيعيان اين است كه ازدواج كرده و تكثير نسل نمايند زيرا از عوامل اقتدار كشور كثرت نيروي انساني مخصوصا نيروهاي جوان است كه مقام معظم رهبري نيز به افزايش نفوس كشور هشدار و تأكيد دارند.

وي تصريح كرد:برگزاري جشن ازدواج ۱۴۰ زوج دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي تبريز نشانگر رعايت ازدواج آسان است كه اميد است موجب تشويق ساير جوانان نيز شود.

 آيت الله شبستري افزود:سن ازدواج نبايد زياد بالا باشد و ازدواج در سنين متعارف صورت  گرفته و به هنگام باشد و اصل هم كفّ بودن نيز رعايت شود.

امام جمعه تبريز در ادامه گفت: رعايت حقوق زن و مرد كه اسلام در خانواده معين كرده باعث پايداري ازدواج  مي شود.

وي در پايان از خيرين و خانواده ها خواست تا براي تشويق جوانان به امر ازدواج و تشكيل خانواده جوانان را ياري نمايند و دولت نيز در امر اشتغال اقدامات لازم را انجام دهد.

 در پايان عقد يك زوج دانشجو توسط نماينده ولي فقيه در استان منعقد شد.

 به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اسلامي استان آذربايجان شرقي مراسم جشن ازدواج۱۴۰ زوج دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي تبريز عصر روز ۲۹ ارديبهشت در سالن مجتمع پتروشيمي تبريز برگزارشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: