جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
فرماندار تبریز:
عجب شیر ما - فرماندار تبریز با اشاره به بازشماری 15 درصد از صندوق های حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر از سوی هیات مرکزی نظارت گفت: داوطلبان این حوزه انتخابیه به جای فضازی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتظر اعلام نظر شورای مرکزی نظارت باشند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رحیم شهرتی فر افزود: بازشماری 15 درصد از صندوق های این حوزه انتخابیه شامگاه روز گذشته بدون تجمیع و اظهار نظر شورای مرکزی نظارت به پایان رسید.
وی با اشاره به اینکه اظهار نظر شورای مرکزی نظارت بر انتخابات به زودی اعلام می شود، گفت: اخبار منتشر شده در رسانه های ارتباط جمعی قابل استناد نیست و باید تا زمان تجمیع آرا و اعلام نظر شورای مرکزی نظارت منتظر بود.
وی افزود: تجمیع آرا از سوی هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات استان در اسرع وقت و توسط سامانه الکترونیکی انجام می شود اما تجمیع دستی آن دراین مرحله زمانبر خواهد بود.
وی به فاصله نزدیک آراء مربوط به نفر چهارم و پنجم این حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و اظهار داشت: این فاصله نزدیک دلیل حساسیت شورای مرکزی نظارت و بازشماری 15 درصد صندوق های اخذ رای دراین حوزه انتخابیه است.
وی افزود: خطاهای جزئی که می تواند ناشی از خستگی و کم دقتی باشد، تا حدودی قابل پیش بینی است اما این خطاهای احتمالی در مورد تمامی داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دهم در این حوزه صدق می کند.
وی گفت: در صورت تغییر در مجموع آرا پس از تجمیع از سوی هایت مرکزی نظارت بر انتخابات، بازشماری بیشتر جهت حصول اطمینان از صحت آرا هر دو داوطلب دور از انتظار نیست.
در مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر از مجموع 313 هزار و 643 رای صحیح، به ترتیب زهرا ساعی با 134 هزار و 131 رای، محمدحسین فرهنگی با 116 هزار و 738 رای، شهاب‌الدین بی‌مقدار با 112 هزار و 345 رای و علیرضا منادی سفیدان با 109 هزار و 149 رای به عنوان نمایندگان این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.
در این حوزه انتخابیه محمد اسماعیل سعیدی با 109 هزار و 42 رای در ردیف پنجم قرار گرفت و از راهیابی به مجلس دهم باز ماند.
محمداسماعیل سعیدی، علی نقی الموسوی و حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نسبت به نتیجه شمارش آرا در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه تبریزف اسکو و آذرشهر اعتراض داشتند.
در دور نخست انتخابات مجلس دهم نیز در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر مسعود پزشکیان و احمد علیرضا بیگی به مجلس شورای اسلامی راه یافته بودند.
آذربایجان شرقی با سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی است که 6 کرسی آن به حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر اختصاص دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: