دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی در خصوص روند برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: در این مرحله در تمام حوزه‌های انتخابیه از دستگاه‌های احراز هویت استفاده خواهد شد که روند برگزاری انتخابات را تسهیل خواهد کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سعید شبستری اظهار داشت: مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه 10 اردیبهشت همزمان در 6 حوزه انتخابیه و 11 شهرستان استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مرحله از انتخابات 18 کاندیدا برای کسب 9 کرسی باقی‌مانده استان در مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند که آذربایجان شرقی بیشترین تعداد کاندیدا را در مرحله دوم دارد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان این که 1850 شعبه اخذ رای در استان، آرای مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس را جمع‌آوری می‌کنند، افزود: بیش از 30 هزار نفر اعم از عوامل اجرایی، نظارت و نیروهای انتظامی مسوولیت برگزاری این مرحله از انتخابات را در استان بر عهده دارند.

شبستری از توزیع ملزومات شعب و تعرفه‌های رای بین حوزه‌های انتخابیه خبر داد و گفت: فرمانداران و هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات هستند.

وی با بیان این که تبلیغات کاندیداهای راه‌یافته به مرحله دوم تا ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه 9 اردیبهشت مجاز است، افزود: انتظار داریم افرادی که نامزد ورود به مرکز قانون‌گذاری هستند قانون را رعایت کرده و برای مردم مزاحمت ایجاد نکنند.

شبستری با بیان این که تبلیغات برای رقابت سالم است، افزود: هدف ما برگزاری صحیح انتخابات است و مردم نیز تحرکات نامزدها و میزان پای‌بندی آنها به قانون را رصد می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی در خصوص شرایط رای‌دهندگان در مرحله دوم انتخابات نیز با بیان این که رای‌دهندگان در روز رای‌گیری باید 18 سال تمام داشته باشند، گفت: افراد واجد شرایط در مرحله دوم فقط در همان حوزه‌ای می‌توانند رای دهند که در مرحله اول رای داده‌اند؛ ضمن این که رای‌اولی‌ها و کسانی که در مرحله اول شرکت نکرده بودند در هر حوزه‌ای می‌توانند رای دهند.

وی در خصوص روند برگزاری مرحله دوم انتخابات نیز گفت: در این مرحله در تمام حوزه‌های انتخابیه از دستگاه‌های احراز هویت استفاده خواهد شد که روند برگزاری انتخابات را تسهیل خواهد کرد.

شبستری همچنین گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس برای اولین بار کابین‌های مخصوص رای‌نویسی در شعب اخذ رای شهرستان تبریز تعبیه شد که در مرحله دوم نیز از این کابین‌ها استفاده خواهد شد
برچسب ها: انتخابات ، مجلس ، دور دوم
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: