يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
آیت‌الله مجتهد شبستری:
عجب شیر ما - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسئولان آن طور که باید در راه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به میدان نیامده‌اند، تاکید کرد: رونق و حمایت از تولید یکی از مهم‌ترین راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور است، متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل هستند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در اولین جلسه شورای اداری استان در سال 95 با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، گفت: رهبر معظم انقلاب سال 95 را سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند؛ چرا که خیلی از بحث‌ها در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها بر روی کاغذ بوده و متاسفانه خبری از اقدامات عملیاتی نبوده است.

وی با اشاره به مهم‎ترین راهکارهای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال فرمودند، افزود: ایران کشوری کم نظیر از لحاظ مواهب طبیعی چون نفت، گاز و معادن است و به همین دلیل نیز دشمن چشم طمع بدان دوخته است، در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی بیگانگان کشور را غارت می‌کردند، ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست مستکبران از مواهب طبیعی کشورمان قطع شد که از همان دوران بود که خصومت‌های مستکبران جهانی به خصوص آمریکا با ایران بیشتر شده است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی به روش‌های مختلف با کشورمان خصومت و دشمنی می‌کند، در سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست به خصومت نظامی زد، اما پس از شکست در این عرصه دست به خصومت از راه تبلیغ، نفوذ و تحریم زدند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان اینکه آمریکا خیال می‌کند ایران بر سر دوراهی کنار آمدن با آن ها یا قبول تحریم‌ها قرار گرفته است، تاکید کرد: ما هیچ گاه زیربار کنار آمدن با آمریکا نمی‌رویم؛ چرا که کنار آمدن با آمریکا، همچون کنار آمدن با سایر کشورها نیست، آمریکا بسیار پرتوقع است و می‌خواهد ما مستعمره آمریکا شویم که نمونه این بدعهدی و توقعات زیاد در جریان برجام به طور کامل مشهود است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: هنوز مرکب برجام خشک نشده است که به بخش بزرگی از تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند و حالا شروع کرده‌اند به اینکه چرا ایران موشک می‌سازد؟! چه ربطی به آن ها دارد؟ ایران کشوری مستقل است که می‌تواند برای افزایش قدرت دفاعی خود به ساخت موشک نیز بپردازد.

وی افزود: باید تولیدات داخلی را فعال کرد و تولید را از رکود خارج نمود چرا که اصلا به صلاح اقتصاد کشور نیست.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به وضعیت واردات در کشور گفت: باید جلوی واردات بی رویه در کشور گرفته شود تا به تولید داخلی لطمه نزند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان خاطرنشان کرد: باید در کنار مسائل اقتصادی به مسائل و مشکلات فرهنگی نیز رسیدگی کرد چرا که در صورت رفع شدن مشکلات اقتصادی در کشور اگر در حوزه فرهنگی مشکلاتی وجود داشته باشد ضمانتی برای بقای ثبات اقتصادی و سیاسی در کشور نیست.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: