دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مهریه‌های سنگین و توجه به تشریفات، بیش از حد از عوامل مهم و اصلی افزایش طلاق در جامعه است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، آیت الله محسن مجتهد شبستری در مراسم جشن ازدواج 50 زوج بسیجی تبریز، اظهار کرد: باید توجه داشت که مهریه های سنگین خلاف شریعت اسلام است و متاسفانه شاهد هستیم که این روزها تعیین مهریه های سنگین از سوی خانواده ها به یکی از موانع ازدواج جوانان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه صمیمیت اصل پایداری ازدواج است، اظهار کرد: کثرت طلاق در جامعه سوغات فرهنگ منحط و شوم غرب است و باید از این اخلاق ها دوری کنیم تا زندگی شیرین زوج ها را شاهد باشیم.

وی شخصیت، مودت و محبت را از جمله شروط ازدواج پایدار و آسان برشمرد و افزود: اگر شروطی که اسلام برای ازدواج گذاشته است، رعایت شود مشکلی بین خانواده ها به وجود نمی آید و همه جوانان خوشبخت خواهند شد.

وی با اشاره به نص صریح قرآن به امر ازدواج در آیات مختلف، گفت: ازدواج تنها راه حفظ نسل بشریت است و خداوند نیز چندین بار در قرآن کریم به مذکر و مونث بودن اشاره کرده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه زوجین باید هم شأن و هم ردیف هم باشند، اظهار کرد: اختلاف هایی از جمله اختلافات دینی و مالی باعث ایجاد فاصله بین خانواده ها و اختلاف در بین زوجین خواهد شد.

در این مراسم که توسط سپاه ناحیه غدیر تبریز ترتیب یافته بود، خطبه عقد 50 زوج بسیجی توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز قرائت شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: