يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
عجب شیر پرس - رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از رشد ۷۷ درصدی شرکت‌های دانش بنیان استان در یک و نیم سال گذشته خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای جعفری راد در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه شرکت‌های فناور و دانش بنیان در تبریز اظهار کرد: تعداد این شرکت‌ها از ۱۹۵ مورد در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به ۳۴۶ مورد در حال حاضر رسیده است و این افزایش نقطه قوت فعالیت‌های گسترده این پارک است.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک نیز از ۶۵ مورد به ۱۱۵ مورد رسیده و تعداد پردیس‌های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری از ۱۹ مورد به ۲۷ مورد رسیده است.

آقای جعفری راد میزان بودجه ابلاغی به این پارک را ۳۳۸ میلیارد ریال در نیمه اول سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و افزود: این رقم در حال حاضر با رشد ۱۰۰درصدی به ۶۷۲ میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: همچنین میزان تسهیلات پرداختی به هر واحد فناور با رشدی ۲۰۰درصدی از رقم یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال در سال۱۴۰۱ به چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی با اشاره به عناوین متعدد و مقام‌های کسب شده توسط پارک علم و فناوری استان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اضافه کرد: قرارگیری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در گروه یک به عنوان پارک علم و فناوری توسعه یافته در میان پارک‌های کشور انتخاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان برترین پارک در حوزه تعاملات بین الملل، انتخاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان هاب تعاملات بین المللی فناورانه و نوآورانه با کشور ترکیه از جمله این عناوین است.

وی کسب رتبه ۲ کشور، انتخاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان دبیرخانه وقف فناوری از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کسب رتبه اول کشور برای تکمیل سامانه جریان اقتصادی نوین از سوی وزارت علوم و کسب رتبه ۳ در حوزه تعاملات علمی بین المللی از سوی مرکز همکاری‌های علمی بین المللی را از دیگر افتخارات این پارک علمی برشمرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: