شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
عجب شیر پرس - رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت متناوب سامانه بارشی در استان موجب بارش رگبار باران، بروز سیلاب و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «محمد امیدفر» افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی تا اواسط هفته ادامه می یابد و موجب ابرناکی، وزش باد گاهی به نسبت شدید، غرش آذرخش و در نواحی کوهستانی و سردسیر بارش برف می شود.

وی با بیان اینکه از روز یکشنبه دمای هوای استان به صورت نسبی کاهش می باید، اظهار کرد: به دنبال بارش های رگباری، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش نسبی دما در استان، گفت: در جاده های کوهستانی احتمال لغزندگی معابر، یخبندان و مه گرفتگی وجود دارد.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به احتمال وزش باد به نسبت شدید، سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک دور از انتظار نبوده بنابراین محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و ربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: