يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
سرپرست بنياد شهيد و امور ايثارگران استان در گفتگوي اختصاصي با روزنامه عجب شيراعلام کرد
عجب شیر پرس - سرپرست بنياد شهيد و امورايثارگران استان آذربايجان شرقي در گفتگوي اختصاصي با مديرمسئول روزنامه عجب شير اعلام کرد: طي دوسال گذشته و براساس مصوبات قانوني مبني بر ساماندهي و تبديل وضعيت استخدامي ايثارگران شاغل در ادارات ودستگاه هاي اجرايي تاکنون 4800نفر از ايثارگران اين استان تبديل وضعيت شده اند.
به گزارش خبرنگار روزنامه عجب شير، علي اکبر سلماني آذر دراين گفتگو، ارايه خدمات به والدين شهدا، همسر و فرزندان، جانبازان و آزادگان جنگ و جانبازان قبل از انقلاب را از مهم ترين وظايف بنياد شهيد و امورايثارگران برشمرد و خاطر نشان کرد: ترويج فرهنگ ايثاروشهادت ، امورفرهنگي وکمک به اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان، آزادگان و ارايه خدمات مسکن و تسهيلات رفاهي ازمهم ترين وظايف اين اداره کل است.
وي درپاسخ به سئوالي درخصوص نحوه استخدام خانواده شهدا وجانبازان درسازمانهاي دولتي گفت: تا قبل از سال 1388طبق مصوبات قانوني 25درصد از استخدامهاي ادارات دولتي سهميه بنياد شهيد بودوافراد به شکل سنتي به اين بنياد براي معرفي به ادارات برحسب اولويت درخواست ،مراجعه مي کردند،درحال حاضراين روال به صورت مکانيزه درآمده است.
سلماني آذر در بخش ديگري ازاظهاراتش توضيح داد: در حال حاضرسازمان‌ هاي داراي مجوزاستخدامي از طريق سايت سنجش نيازهاي استخدامي خود را اعلام و افرادي که شرايط استخدامي شان مساعد باشد، بعد از ثبت مشخصات عمومي در آزمون مربوطه شرکت مي کنند وبر اساس امتياز بندي در گروه ايثارگري در ادارات استخدام مي شوند.
سرپرست بنياد شهيد و امورايثارگران آذربايجان شرقي با بيان اين نکته که بعد از گذشت چند دهه از خاتمه جنگ و کهولت سن همسران و والدين شهدا، نيازهاي آنان ازنظردرماني بيشتر شده، پوشش حمايتي در قالب بيمه هاي تکميلي و سلامت به مشمولان اين اداره کل را مورد اشاره قرارداد و افزود: در همين راستا از هيچ کمکي به خانواده ايثارگران و شهدا دريغ نمي کنيم.
سلماني آذر همچنين با اشاره به ارايه تسهيلات اشتغال زايي براي افراد تحت پوشش، با استفاده از اعتبارات صندوق اشتغال و کارآفريني خاطرنشان کرد: طرح هاي اشتغال زايي که احتياج به سرمايه گذاري بيشتري دارد، ابتدا توسط کارشناسان اين اداره کل مورد بررسي قرارگرفته وسپس به بانک هاي عامل جهت دريافت تسهيلات معرفي مي شوند، رقم اين تسهيلات متفاوت و بعضا به 5و 10ميليارد ريال هم مي رسد، البته اولويت پرداخت با کساني است که شاغل نباشند.
وي همچنين تامين مسکن مناسب براي خانواده شهدا وجانبازان را ازبرنامه هاي آتي اين اداره کل اعلام و خاطر نشان کرد:بر اساس تفاهم نامه هاي در حال عقد با مسکن وشهرسازي و بنياد مسکن انقلاب اسلامي مقرراست به مشمولان اين اداره کل تا دو سال آينده واحد مسکوني واگذارشود که شرايط آن به زودي اطلاع رساني خواهد شد.
سرپرست بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان شرقي درادامه اين گفتگو از اعطاي امتيازواردات خودرو به جانبازان در سه گروه با درصد جانبازي مختلف خبرداد وافزود: جانبازان ويژه (با درصد جانبازي بالاي 70درصد)، زير 70درصدو کمتر مي توانند از تسهيلات ويژه واردات خودروي خارجي بهره مند شوند.
وي همچنين ازمعافيت بيمه و ماليات شرکتهاي خصوصي به مدت 5سال به شرط جذب و استخدام فرزندان شهدا و جانبازان خبر دادواعلام کرد شرکتهاي خصوصي متقاضي مي توانند درهمين راستا با اين اداره کل همکاري نمايند.
وي با بيان اين نکته که اين اداره کل حدود167هزارنفرازخانواده شهدا و ايثارگران درآذربايجان شرقي را تحت پوشش قرار مي دهد، افزود: تمامي خدمات قابل ارايه به خانواده شهدا وايثارگران ازطريق سايت ايثارقابل مشاهده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: