دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
عجب شیر پرس - روستاهای نمونه گردشگری، چشمه سارها، آبشارها، قلعه های تاریخی، سد قلعه چای ودریاچه زیبایش، مساجد تاریخی جامع شیرلو وقاضی شیشوان، بنادررحمانلو ودانالووتعداد دیگری از اماکن تاریخی وگردشگری از نامهای آشنا در جاذبه های گردشگری شهرستان عجب شیر محسوب می شوند که متاسفانه مورد غفلت وفراموشی قرارگرفته اند، چندین سال ازتاسیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در این شهرستان می گذرد، اما دریغ از یک برنامه و گزارش عملکرد !
شهرستانی که به دلیل نزدیکی به تبریزو موقعیت ترانزیتی و جغرافیایی  خاص خود می توانست از این موهبت خدادادی برای رونق وآبادانی استفاده ببرد، دچارفرصت سوزی وخواب زمستانی در بخش گردشگری  شده است، ای کاش یکی پیدا می شد و نهیبی برمسئولان گردشگری شهرستان می زد که آقایان به راستی کجا هستید و می خواهید درآینده برای گردشگری عجب شیر چه بکنید؟ چه گلی برسر آثار تاریخی عجب شیر زده اید؟ آیا می دانید گردشگری بعد از صنعت نفت و خودرو در اقتصاد جهان آینده، از چه جایگاهی برخورداراست؟
کبوترخانه ها به عنوان شگفت انگیزترین سازه های بشری از چندین هزار سال قبل در ایران وجود داشته اند و یکی از جاذبه های گردشگری مهم محسوب می شوند که ازگذشتگان به یادگار مانده ومایه افتخارهستند، می توانند دررونق گردشگری منطقه موثر باشند، اماخواب غفلت و کم لطفی مسئولان شهرستان ودوری ازمرکز استان باعث شده که گرد فراموشی وبی توجهی بر در ودیوار این بنا بنشیند. ای کاش مسئولان شهرستان واستان بیشتر قدر این بناها را می دانستند.
 لطفا به جای انجام کارهای سطحی و دم دستی که هیچ فایده ای ندارد، به خود آیید و با هماهنگی فرمانداری، شورای شهرستان و شهرداری برنامه ای برای گردشگری اجرا کنید که هم خلق وهم خدا را خوش آید.  

جعفر شکوریان


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: