دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
عجب شیر پرس - رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش برف و کولاک شب گذشته و بامداد امروز در استان گفت: بر اثر کولاک ارتفاع برف در مناطق کوهستانی و برف گیر استان به ۲ متر رسید.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای امیدفر با بیان اینکه در بیشتر مناطق استان آذربایجان شرقی به ویژه منطقه ارسباران برف باریده است گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های اصلی هواشناسی بیشترین بارش به میزان ۲۶ میلی متر و بیش از ۳۰ سانتی متر ارتفاع  از ورزقان گزارش شده است.

وی اظهار کرد: کلیبر، خداآفرین، اهر و هوراند نیز به ترتیب با ۲۴، ۲۰، ۱۸.۳ و ۱۸ میلی متر بیشترین بارش برف را به خود اختصاص دادند و کمترین بارش از شهر‌های شبستر، بندرشرفخانه و مراغه به ترتیب ۶ دهم، هفت دهم و ۱.۲ میلی متر گزارش شده است.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شب گذشته و بامداد امروز در برخی از مناطق استان تندباد‌های لحظه‌ای موجب بروز کولاک شد گفت: سرعت وزش باد در شهر ورزقان به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید.

آقای امیدفر ادامه داد: سامانه بارشی به تدریج تا اواخر امروز از استان خارج و تا چهارشنبه این هفته جو پایدار حاکم می‌شود و فردا احتمال بروز یخبندان و لغزندگی معابر در مناطق کوهستانی وجود دارد.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته هوراند با دمای منفی هشت درجه و میانه با دمای مثبت یازده درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند و دمای تبریز در سردترین زمان به صفر و در گرمترین زمان به ۶ درجه سانتی گراد رسید.

آقای امیدفر افزود: دمای تبریز اکنون یک درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه کاهش یافته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: