يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مصرف روز گذشته گاز در استان ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب بود، گفت: سهم بخش خانگی از این میزان مصرف به ۶۴ درصد رسیده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، نادر کمالی روز دوشنبه ، با اشاره به اینکه مصرف بخش خانگی در فصل تابستان در حدود ۱۳ درصد است، اظهار کرد: در زمان حاضر برای تامین نیاز پایدار مصرف بخش خانگی حدود ۱۶ میلیون متر مکعب در مصرف سایر بخش ها از جمله صنایع و نیروگاه های استان محدودیت اعمال شده است .
وی با اشاره به اینکه آذر ماه امسال سهم مصرف بخش خانگی ۵۶ درصد بود، گفت: در بهمن ماه و در روزهای اوج سرما میزان مصرف این بخش به ۶۴.۶ درصد می رسد .
کمالی با اشاره به اینکه شرایط تأمین گاز بخش نیروگاهی بر اساس ابلاغ رسمی مرکز راهبری و کنترل شرکت ملّی گاز ایران تعیین شده است، اظهار کرد: با توجه به تکلیف این شرکت برای تأمین گاز نیروگاه های استان در هشت ماه از سال ( ابتدای فروردین تا ابتدای آذر ) در راستای عمل به مسؤولیت های اجتماعی و حفظ محیط زیست استان، گاز تحویلی به بخش نیروگاهی بیش از تعهدات و سهمیه تخصیصی بوده است.
وی با اشاره به عدم دخل و تصرف این شرکت در بکارگیری صنایع و نیروگاه ها از سایر سوخت ها و فرآورده های میان تقطیر، تاکید کرد: ضرورت دارد واحدهای صنعتی و نیروگاه ها در راستای حفظ محیط زیست، تدابیر و استانداردسازی لازم در بکارگیری سوخت دوم را اتخاذ کنند.
وی میزان کل مصرف گاز استان در ۹ ماهه سال جاری را هفت میلیارد و ۳۸۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در حدود ۵۰ درصد گاز استان در تبریز مصرف می شود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: